۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۶۷۱۷۰
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت:

انحراف از خط رهبری انحراف از انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین اختری با تأکید بر ضرورت توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب، گفت: انحراف از خط رهبری در هر قالب و به هر بهانه انحراف از انقلاب اسلامی است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری در مراسم احیای شب نوزدهم در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه ایام شهادت امیرمومنان(ع) و سالگرد رحلت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت.

وی  شخصیت امام راحل را برگرفته از زندگی امیرمومنان دانست و افزود: شخصیت امام در میان همه علما و مراجع تاریخ تشیع بی نظیر است که خداوند موهبتی را به ایشان ارزانی کرد که توانست گامی بزرگی را در اعتلای اسلام، احیا شریعت محمد مصطفی(ص) و اعطای هویت مسلمانان در جهان بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه موج انقلاب اسلامی، جهان را به حرکت درآورد گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بیش از 500 میلیون نفر به تعداد مسلمانان و 50 میلیون نفر بر پیروان اهل بیت (ع) افزوده شده است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران، معادلات بین المللی و جهانی را به طور کامل برهم زد، جهان قبل از انقلاب در دو بلوک شرق و غرب به سر می برد که قدرت و حکومت اسلامی در برابر حکومت های لیبرالی و کمونیستی به پا خواست و تحول بسیار عظیمی در تاریخ سیاست گذاری ها، حکومت ها و بلوک سازی ها در دنیا به وجود آورد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه در حال حاضر آمریکا و قدرت های همسو با آن درحال سستی، زوال و ناتوانی است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به این نکته اشاره کردند که قدرت طغیان گر آمریکا، در ضعف و سستی به سر می برد که نمونه ای برای آن در تاریخ نبوده است، امروز جهان اسلام، آمریکا را دشمن و حاکمیت امریکا را منفورترین حاکمیت ها می داند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با برکت انقلاب اسلامی جرات ایستادگی و مقابله با شیطان را یافتند، اذعان داشت: قبل از انقلاب 80 هزار مستشار آمریکایی در کشور ایران بود و حقوق به عنوان حق توحش دریافت می کردند که امام راحل قدرت مقابله و ایستادگی در برابر آنها را به وجود آورد که حرکت بسیار با عظمتی است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه به برکت نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلام زنده شد و مسلمانان هویت پیدا کردند، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام نقشه از بین بردن کامل فلسطین را داشتند چراکه حرکت انتفاضه فلسطین وجود نداشت و کشورهای عربی و به خصوص آل سعود هیچ گونه مقابله ای با اسرائیل نداشتند، به برکت حرکت امام خمینی (ره)، فلسطینیان توانستند با حمایت و پشتیبانی مسلمانان در کشورهای مختلف به خصوص جمهوری اسلامی ایران در مقابل آنها بایستند و اسرائیل را با موشک های خود تهدید کنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) ادامه داد: در زمان پهلوی روحانیت برای سخنرانی در مساجد باید تعهد می دادند که در خصوص اسرائیل و هارون الرشید صحبت نخواهند کرد اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی به راحتی می توانیم در خصوص اعتقادات دینی خود صحبت کرده و به وظابف دینی خود بپردازیم هرچند که مشکلات اقتصادی، گرانی و دزدی را داریم.

وی گفت: بر اساس سیره حکومتی امام راحل، مسؤولان و خدمتگزاران باید بدانند که مردم و پا برهنگان منت بر ما دارند و ما باید به آنها خدمت کنیم، خدمت وظیفه ماست و اگر در ادارات کار  ارباب رجوع زود حل نشده و مشکل ایجاد می شود مشکل نظام، اسلام و قرآن نیست بلکه مشکل شخص است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری به ساده زیستی امام راحل اشاره کرد و افزود: خدمتگزاران باید توجه داشته باشند که زندگی و حرکات آنها بگونه ای باشد که دردمندان، فقرا و مشکل داران اذیت نشوند باید زندگی خود را طبقه ضعیف تطبیق داده و در حد اختیارات تمام توان را برای رفع مشکلات مردم بکار بگیرند، البته برخی مشکلات عام است که باید با همکاری مردم و مسؤولان، تولید و اشتغال حل شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی زندگی امیرمؤمنان را سرمشق قرار داده اند، گفت: همانطور که افرادی همچون طلحه و زبیر نتوانستند عدالت امیرمومنان را تحمل کرده و برای کسب موقعیت و جایگاه جمل و صفین را به راه انداختند امروزه نیز برخی ها چون نتوانستند مقامی به دست آوردند، دست به هرکاری می زنند، دروغ می گویند، فتنه به پا کرده و به هر مقامی توهین می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: این افراد که شورای نگهبان آنها را رد کرده است، اگر اسلام را که شورای نگهبان را ایجاد کرده است، قبول دارند باید تسلیم باشند اما متاسفانه دچار انحراف شدند و اندیشه های دروغ را ترویج و تبلیغ می کنند که مرجع تقلید نمی خواهیم، ولایت فقیه و رهبر نمی خواهیم و خودمان با امام زمان ارتباط داریم درحالیکه براساس روایات ادعای ارتباط با امام زمان(عج)، دروغ و تهمت به مقدسان اسلام است.

وی تأکید کرد: برخی در تلاش هستند که جوانان را منحرف کنند درحالیکه تنها راه اصل و صراط مستقیم، رهبر بزرگ، با عظمت، مدیر، مدبر، قوی و سیاستمدار مقام معظم رهبری است؛ انحراف از این مسیر انحراف از اسلام است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اذعان کرد: انحراف از خط رهبری در هر قالب و به هر بهانه انحراف از انقلاب اسلامی است و در دوران امیرمومنان(ع) از این اتفاقات بسیار افتاده است که باید هوشیار و بیدار باشیم و از آن درس بگیریم.

وی تصریح کرد: باید امام و خط امام و طرفداران راستین امام را بشناسیم؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچمدار، الگو، سرمشق، راهبر، مدیر و مدبری است که باید با وحدت و یکپارچگی اعم از شیعه و سنی از آن دفاع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اختری در پایان آل سعود و آل خلیفه را در خط شیطان خواند که مردم را شب و روز به خاک و خون می کشند و از مردم خواست همچون مولای متقیان که به فکر ایتام بودند، آوارگان سوریه، یمن، فلسطین و بحرین را نیز به یاد داشته باشند./936/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات