۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۵۶۷۶۷۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

زکات در جامعه نقش حیاتی دارد

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت ترویج و تبیین فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تأکید کرد و گفت: روحانیان در این زمینه نقش آفرین هستند.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در نشست شورای زکات استان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: باید فرهنگ پرداخت زکات در جامعه ترویج و نهادینه شود.

وی با تأکید بر ضرورت بیان آثار و برکات پرداخت زکات افزود: مبلغان و روحانیان در راستای ترویج این مهم نقش مؤثری دارند و باید ایفای نقش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه زکات از مسائل مهم شرعی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در دین مبین اسلام بوده و یکی از احکام الهی است، عنوان داشت: زکات در جامعه نقش حیاتی و اساسی دارد.

وی تأکید کرد: اقامه نماز، ترویج زکات، دعوت به ارزش های معنوی و مبارزه با ناهنجاری ها از وظایف مسؤولان در نظام اسلامی است  و مسؤولان باید در این زمینه ایفای نقش کنند.

ضرورت توجه به زیرساخت های دریافت و پرداخت زکات

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت برنامه ریزی در جمع آوری زکات تأکید کرد و گفت: باید زیرساخت های لازم برای دریافت و پرداخت زکات فراهم شود.

وی بر فعال بودن کمیته های شورای زکات در لرستان تأکید کرد و ادامه داد: باید برنامه راهبردی برای زکات در نظر داشت و کمیته ها برای احیا و ترویج زکات در روستاها برنامه ریزی منظمی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه مسؤولیت جمع آوری زکات فطره بر عهده کمیته امداد امام خمینی(ره) است، گفت: در زمینه جمع آوری زکات و هزینه آن باید نظارت و برنامه ریزی صورت گیرد./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات