۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۶۷۹۷۸
از سوی نماینده ولی فقیه؛

زکات فطریه در خراسان شمالی ۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مبلغ زکات فطریه در خراسان شمالی برای هر نفر پنج هزار و ۵۰۰ تومان تعیین می‌شود.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای زکات استان که در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر برگزار شد، اظهار کرد: فطریه عید فطر به این معنا است که یک ماه روزه‌داری در ماه رمضان در حقیقت پاسخ به فطرت ما است.

وی افزود: فطرت ما می‌گوید خدایی و معنوی باش؛ اما طبیعت ما می‌گوید دنیایی باش و در جنگ بین فطرت و طبیعت، فطرت خواهان روزه گرفتن و معنویت بوده و طبیعت انسان خواهان آزادی عدم محدودیت است؛ اما فطرت ما را محدود کرده و دین هم بر اساس فطرت برنامه‌ریزی کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: عید فطر یعنی ما پیروزی فطرت بر طبیعت یا عقل بر هوای نفس خود را جشن می‌گیریم و نام‌گذاری عید فطر به این دلیل است که در مسیر فطرت و معنویت و نورانیت حرکت می‌کنیم که این حرکت الزاماتی دارد.

رییس شورای زکات خراسان شمالی در ادامه با اشاره به مبالغ زکات فطریه و کفاره روزه در استان، افزود: با توجه به تحقیقات انجام شده در سطح استان، مبالغ خرید گندم بر اساس مرغوب و نامرغوب هر کیلوگرم بین 1500 تا هزار و 800 تومان است؛ ازاین‌رو برای امسال مبلغ زکات فطریه هر نفر در خراسان شمالی پنج هزار و 500 تومان تعیین شده است.

وی ادامه داد: همچنین کفاره یک روز روزه غیر عمد هزار و 500 تومان و کفاره یک روز روزه عمد صد و 10 هزار تومان تعیین می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: زکات فطریه باید در کوتاه‌ترین زمان و در طی دو الی سه روز به دست نیازمندان برسد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات