۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۵۷۶۷۷۱

گردهمایی مبلغان محرم در قم برگزار شد

همایش مبلغان اعزامی به سراسر کشور با حضور دادستان کل کشور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در قم برگزار شد.
همایش علماء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش مبلغان اعزامی به سراسر کشور عصر سه شنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور و محمدرضا مخبر دزفولي دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به آثار مکتب سازی امام حسین(ع) در مکتب تشیع اظهار داشت: از برکات و آثار ارزشمند نهضت امام حسین(ع) و خون پاک ایشان، روشن شدن راه پیروان مکتب حضرت و ایجاد فرصتی گران‌بها برای جهان تشیع است.

استفاده از فرصت تبلیغ برای بصیرت افزایی

دادستان کل کشور ادامه داد: در هیچ یک از کشورهای دیگر، چنین فرصت گران‌بها و زمینه‌های تبلیغی ارزشمندی برای انتقال مفاهیم صحیح وجود ندارد، این پیروان اهل‌بیت(ع) هستند که تحت لوای حضرت از چنین فرصتی برای بصیرت‌افزایی بین اقشار مختلف مردم استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به وظایف طلاب در عرصه‌های اجتماعی تأکید کرد: وظیفه مبلغان و طلاب علوم دینی این است که هرجا امکان نفوذ بود، باب نفوذ را بسته و راه‌های شیاطین جنی و انسی را مسدود کند، چراکه واکسینه کردن مردم در برابر هجوم دشمنان، وظیفه طلاب و مبلغان دین است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به آیه 61 سوره صف بیان کرد: مبلغان نباید مصداق این آیه باشند و به گفته‌های خود عمل نکنند، زیرا اگر مبلغ خودسازی نکرده باشد، یقینا گفتار او اثر نخواهد کرد.

خودسازی طلاب مقدمه لازم برای تبلیغ

وی با بیان این‌که طلاب در ایفای رسالت طلبگی و تبلیغ باید قبل از هرچیزی به خودسازی توجه کنند، گفت: اگر خودما منافذ شیطان را در خود مسدود نکرده و فریب شیطان را بخوریم، چگونه می‌توانیم جامعه را نسبت به خطرات دینی و فرهنگی واکسینه کنیم.

دادستان کل کشور تأکید کرد: دشمنان نظام اسلامی دقیقا در محاسبات خود، این نکته را دریافته است که حوزه علمیه خاستگاه نظامی است که 40 سال مانع استعمار او در منطقه شده و دشمنان را در راه خواسته‌هایش منکوب و ذلیل کرده است.

وی با بیان این‌که مبلغان و دانش‌آموختگان حوزه های علمیه باید مسأله نفوذ را جدی بگیرند، گفت: دشمنان برای این مسأله سرمایه‌گذاری فراوان کرده و سال‌ها برای این امر برنامه‌ریزی می‌کنند و باید اذعان داشت که برای نفوذ بین حوزویان سرمایه‌گذاری جدی کرده‌اند.

دستاوردهای نظام اسلامی

همچنین مخبر دزفولي در ادامه با اشاره به تحولات و دستاوردهای نظام اسلامی خطاب به مبلغان علوم دینی گفت: اگر موفقیت‌های نظام اسلامی برای شما بیان می‌شود، نافی این نیست که نارسایی‌ها و ضعف‌های موجود در کشور نادیده گرفته شود، بلکه وظیفه همگانی است که در 40 سالگی انقلاب اسلامی برای رفع مشکلات جامعه تلاش شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این نظام اسلامی همانند یک پیکره واحد هرگاه مواجه با مشکل یا عارضه‌ای شده است، به دلیل نقاط قوت خود از آن مشکل خارج شده و جای امید بسیار است که جامعه اسلامی به سلامت از بحران‌های اقتصادی موجود عبور کند.

وی با اشاره به گزارش خود از توانمندی‌های نظام اسلامی بیان کرد: گزارش از دستاوردهای نظام اسلامی نشان دهنده این امر است که پیکره نظام اسلامی، توانمندی‌های کم‌نظیری از خود نشان داده و از این رو تهاجم وسیع‌تر و شدیدتری از سوی دشمنان به این ملت وارد می‌شود.

روحانیت پیشتاز در تحول

مخبر دزفولي با بیان این‌که حوزه‌ علمیه و روحانیت همیشه در تحول پیشتاز بوده است، گفت: هرگاه در کشور اراده‌ای برای انجام کاری صورت گرفت و این نیروی عظیم الهی کنار مردم حاضر شد، با پیروزی مواجه شده‌ایم و امروز هم همین راهکار و مسیر پیش روی نظام و جامعه قرار دارد.

برتری ایران به اذعان مراکز علم‌سنجی دنیا

وی با اشاره به آمار مراکز علم‌سنجی معتبر دنیا بیان کرد: طبق آماری این مراکز، ایران در علوم مختلف همچون صنایع مهندسی، پزشکی، هوا و فضا در بین کشورهای برتر دنیا قرار دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ایران درزمینهٔ فناوری و تکنولوژی سلول‌های بنیادین، جزء ده کشور برتر دنیا است، ظرفیت‌های بسیار بالای موجود در کشور ایران سبب هجمه‌های گسترده دشمنان علیه نظام اسلامی شده است، چراکه پیشرفت‌های ایران اسلامی نگرانی دشمنان را به دنبال داشته است./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات