۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۵۷۸۰۱۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

فعالیت یک هزار و ۲۰۰ مبلغ در دهه نخست ماه محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: یک هزار و ۲۰۰ مبلغ بومی و غیر بومی در مناطق شهری و روستایی استان تا پایان دهه نخست ماه محرم در لرستان فعالیت دارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان

حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اهمیت و ضرورت اعزام مبلغان به مناطق شهری و روستایی در استان بیان داشت: در این ایام حضور مبلغان برای تبیین و تشریح اهداف قیام عاشورا ضروری است.

وی با بیان ضرورت ارتقای سطح آگاهی دینی در جامعه به ویژه بین نسل جوان افزود: حضور و فعالیت مبلغان در جامعه و بین مردم در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه همزمان با آغاز ماه محرم یک هزار و 200 مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان لرستان اعزام شده است، اظهار داشت: اولویت اعزام مبلغان مناطق محروم و روستاهایی بوده که فاقد روحانی بوده اند.

وی اقامه بیان کرد: نمازجماعت، بیان احکام، تبیین فرمایشات رهبری، سخنرانی، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه، بیان سیره عملی و فضایل اهل بیت(ع) به‌ ویژه امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) از جمله برنامه های تبلیغی مبلغان اعزامی است.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه یادآور شد: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت بخشی و روشنگری بین آحاد مردم و مقابله با رواج خرافات و مصون سازی نسل نو در برابر آسیب های اجتماعی از دیگر فعالیت های تبلیغی مبلغان است.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت های ماه محرم می توان در راستای تربیت معنوی و مذهبی جوانان و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به‌ عنوان مهم ترین هدف قیام عاشورا بهره مند شد./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات