۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۸۱۵۵۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

صدور کارت شناسایی برای ۴۵۰ مداح در خراسان شمالی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۴۵۰ مداح در استان دارای کد شده و کارت شناسایی مداحی برای آن‌ها صادر شده است.
حجت الاسلام خادمی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به نقش مداحان و شاعران آیینی در اشاعه مراتب زندگی ائمه معصومین (ع) افزود: شناسایی و کد دار شدن مداحان در این استان انجام شده است.

وی با اشاره به کد دار شدن 450 مداح و شاعر آیینی در خراسان شمالی، اظهار داشت: با آغاز فعالیت کانون مداحان در استان خراسان مداحان شناسایی و دارای رتبه و سطح‌بندی شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن انتخابات کانون مداحان افرادی که مایل به کاندیدا شدن را دارند باید دارای کارت شناسایی از سوی سازمان شده باشند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: شناسایی ۴۵۰ مداح در این استان و سطح‌بندی آنان از سوی کانون مداحان انجام شده است.

وی افزود: در ایام محرم حدود دو هزار نفر به‌عنوان مداح و ذاکر اهل‌بیت در خراسان شمالی فعالیت می‌کنند که نیمی از این تعداد عضو کانون مداحان استان هستند؛ اما تاکنون یک‌چهارم این تعداد کد دریافت کرده و ساماندهی شده‌اند.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: در حال حاضر در این استان هزار و 66 هیأت مذهبی وجود دارد که از این تعداد 866 هیأت ثبت شده و 200 هیأت به‌صورت ثبت نشده فعالیت می‌کنند.

به گفته وی از تعداد کل هیأت موجود در استان 804 هیأت ویژه برادران و 262 هیأت نیز به‌صورت اختصاصی برای خواهران فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به برگزاری سه دوره آموزشی ویژه روسای ادارات تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، ادامه داد: در سال جاری سه دوره آموزشی ویژه رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با عناوین سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی، حکمرانی علوی و نظارت همگانی سرمایه اجتماعی برگزار شد./9314/ت۳۰۳/ب1

ارسال نظرات