۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۵۸۷۵۴۶
آیت الله صدیقی:

مخالفت با قوانین الهی سبب نابودی انسان می‌شود

امام جمعه موقت تهران گفت: جهان با سنت‌ها و قوانین الهی اداره می‌شود و مخالفت با این سنت‌ها سبب نکبت و نابودی انسان می‌شود
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در جلسه سیری در صحیفه سجادیه که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: یکی از آسیب‌ها و خطرات تهدید کننده درون انسان، مخالفت با هدایت الهی است.

وی افزود: بر اساس هدایت تکوینی پروردگار متعال، عالم و جهان هستی منظم و منسجم آفریده شده است؛ انسان با هدایت تکوینیِ خداوند که در عالم آفرینش تعبیه شده است و از سوی دیگر با مخالفت کردن در برابر هدایت الهی سبب نابودی و هلاکت خود می‌شود.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: کسی که بدون اعتنا به قانون جاذبه خود را از پشت بام پرت کند و یا بدون توجه به توصیه‌های پزشکی غذای مسموم مصرف کند قطعاً شاهد مضرات و عکس‌العمل‌های زیان‌بار آن خواهد بود؛ در مسائل قانون‌گذاری و تشریع نیز همین‌طور است، جامعه قانون‌گریز بدون شک صدمه می‌خورد.

وی افزود: قانون، هدایت است و قوانین حاکم بر جامعه برای هدایت ماست؛ کسانی که به مقررات پایبند نیستند و اعتنا نمی‌کنند ضرر آن را خواهند دید؛ در قوانین نظامی، تبعیت سربازان و رزمندگان از فرمانده از اموری است که با سرنوشت مملکت مرتبط است.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: اگر زیرمجموعه یک فرمانده از او سرپیچی کنند سبب نابودی خود و ملت و کشور می‌شوند؛ خداوند متعال برای هدایت انسان قانون‌هایی تحت عنوان سنت‌های الهی وضع کرده است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: جهان با سنت‌ها و قوانین الهی اداره می‌شود و مخالفت با این سنت‌ها سبب نکبت و نابودی انسان می‌شود همان‌طور که مخالفت با فرماندهی سبب سقوط و زیان تمام آحاد جامعه خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در درون‌ خانواده نیز باید یک نفر مسؤول باشد؛ دستورات اجتماعی، خانوادگی، سیاسی و... همه از جمله مسائلی است که سعادت انسان را تامین می‌کند و از هرج و مرج جلوگیری می‌کند./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات