۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۶۰۱۹۸۲

گروه های جهادی یاری رسان سیل زدگان لرستان

گروه های جهادی یاری رسان سیل زدگان لرستان
گروه های جهادی در نخستین ساعات پس از سیل لرستان خودجوش به یاری مردم سیل زده استان لرستان به ویژه شهر پلدختر شتافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، درپی بارندگی اخیر و وقوع سیل در استان لرستان، اوضاع شهرستان های استان بحرانی شد و همه شهرستان درگیر سیل بوده و آب در برخی روستاها تا سقف منازل را دربر گرفته است.

شهرستان پلدختر و معمولان در حادثه سیل اخیر به صورت صدرصد تخریب شده و برخی منازل چند طبقه به زیر آب رفته اند و حتی برخی منازل اثری از زمین ساختمان مسکونی باقی نمانده و تبدیل به رودخانه شده است.

با وجود مشکلات ناشی از سیل شاهد فعالیت و حضور گروه های جهادی در مناطق سیل زده لرستان، شهر خرم آباد، پلدختر، معمولان، کوهدشت، چگنی که وضعیت بسیار بحرانی دارند، هستیم.

گروه های جهادی مردمی، بسیج، طلاب و گروه های جهادی از سازمان تبلیغات اسلامی به ویژه در شهرستان پلدختر، کوهدشت و چگنی در کنار مردم سیل زده مشغول امدادرسانی هستند.

لای روبی کردن، پاک سازی منازل سیل زده که گل و لای تا سقف منازل پیش رفته است و پاکسازی خیابان ها و معابر از جمله فعالیت گروه های جهادی است.

از دیگر اقدامات گروه های جهادی در مناطق سیل زده ایجاد سد جلوی آب رودخانه ها بوده تا آب رودخانه به خانه روستاییان وارد نشود.

اکیپ های بسیجی و سپاهی استان اصفهان نیز در ناحیه سپیددشت جهت کمک رسانی و امداد رسانی به مناطق سیل زده مستقر بوده و در حال خدمت به مردم این مناطق هستند.

پنج هزار و 600 نفر در قالب گروه های جهادی به لرستان اعزام شدند

مسؤول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: تاکنون 331 گروه به ظرفیت پنج هزار و 600 نفر به لرستان اعزام شده اند و نیازی به نیروی جدید نیست انتظار می رود به جای اعزام نیرو کمک بفرستند.

مسؤول هیأت محبین امام حسن مجتبی(ع) گفت: در معمولان نیاز مبرم به نیروهای جهادی داریم، پس از بازگشایی راه دسترسی به شهر معمولان از طریق جاده چلهول افرینه اکنون در معمولان برای برداشتن گل و لای از منازل مردم و تخلیه وسایل آنان به جای امن نیاز مبرم به نیروهای جهادی داریم.

علی سبزی، مسؤول گروه جهادی گفت: در پلدختر مواد غذایی، روغن، خرما، قند و چایی، بیسکویت، شیرخشک، ابزارآلات، مواد بهداشتی در پلدختر چکمه، لباس بارانی، پمپ لگن کش، سطل و کلنگ، فرغون و بیل نیاز است.

مسؤول گروه جهادی مستقر در کنار خرم رود خرم آباد ابراز کرد: بسیج لرستان همچنان در خرم آباد مشغول لای روبی در شهر هستند و 70 تا 80 درصد سطح شهر به لای روبی نیازمند بوده و امکانات بسیار کم است، ماشین آلات پاسخگو نیست و به ماشین الات سنگین نیازمند هستیم.

گفتنی است، بخش شاهیوند شهرستان چگنی، خرس دره پلدختر، بخش هایی از الیگودرز همچنان به امداد رسانی شدید نیازمند است.

در شهرستان کوهدشت بسیج طلاب به صورت جهادی مشغول امداد رسانی در این شهرستان بوده و افزون بر تخلیه گل و لاای از منازل در پاکسازی وسایل منازل نیز کمک می کنند.

یاسر بسطامی، مسؤول گروه جهادی دیگری در شهرستان پلدختر گفت: گل و لای که تا سقف منازل را در شهر پلدختر دربرگرفته است، اگر دیر خشک شود همچون بتن سفت و سخت می شود و برای پلدختر فردا بسیار دیر است و همچنان به کمک رسانی نیازمند است./9451/پ202/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کمک رسانی جهادی روحانیون ،مبلغان و طلبه ها در کنار مردم سیل زده تاثیر زیادی در تسکین آلامشون داره.
1
0