۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۰۲۱۵۷
در ایام نوروز ۹۸؛

بیش از ۵۲ هزار زائر در آستان مقدس امامزادگان فردوس حضور یافتند

بیش از ۵۲ هزار زائر در آستان مقدس امامزادگان فردوس حضور یافتند
رییس هیأت امنای امامزدگان سید محمد و سید ابراهیم (ع) فردوس گفت: در مجموع در ایام تعطیلات نوروز ۵۲ هزار و ۷۰۰ نفر در امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم (ع) حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمد اسماعیل یعقوب ‌زاده، رئیس هیأت امنای امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم(ع) صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم(ع) در مسیر عبور مسافران هشت استان کشور و در شهرستان فردوس واقع شده است.

وی با بیان اینکه این آستان مقدس با توجه به نزدیکی با چند اثر باستانی و موزه مردم شناسی مکان مناسبی برای جذب گردشگر و ایجاد اشتغال فراهم می‌کند، گفت: امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم(ع) به صورت شبانه روزی فعال است و به مردم خدمات ارائه می‌شود.

رئیس هیأت امنای امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم(ع) فردوس افزود: برگزاری کرسی تلاوت قرآن در ماه رمضان، برگزاری سالروز ولادت امامان معصوم(ع)، ویژه‌ برنامه‌های ماه محرم و صفر و عید نوروز از جمله فعالیت‌های فرهنگی در این مکان مقدس است.

یعقوب‌زاده تصریح کرد: از مجموع نذوراتی که در این بارگاه مقدس جمع‌آوری می‌شود تنها 10 درصد از اداره اوقاف به عنوان حق تصدی برداشت و چند برابر دیگر آن نیز در قالب کارهای فرهنگی این مکان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه نذورات مردمی برای کارهای فرهنگی، عمرانی و ارائه خدمات به زائران هزینه می‌شود، ادامه داد: از 28 اسفندماه 97 تا سوم فروردین ماه امسال بیش از 4 هزار و 950 نفر در اماکن اطراف امامزاده اسکان یافتند.

رئیس هیأت امنای امامزدگان سید محمد و سید ابراهیم(ع) فردوس از حضور روزانه 3 هزار و 100 نفر زائر در آستان مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع در ایام تعطیلات نوروز 52 هزار و 700 نفر در امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم(ع) حضور یافتند.

یعقوب زاده با بیان اینکه مبلغان بومی و اعزامی از قم در طرح آرامش بهاری به فعالیت‌های فرهنگی پرداختند، اظهار کرد: در این مدت نیز 13 هزار و 620 نفر در سالن پیامبر اعظم(ص) و اتاق‌های مجاور صحن امامزاده در طول ایام تعطیلات نوروزی اسکان پیدا کردند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات