۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۶۱۵۶۹۸
رییس موسسه صلح زیبا:

علل تداوم بحران های منطقه نتیجه عملکرد منفعلانه کشورهای اسلامی است

علل تداوم بحران های منطقه نتیجه عملکرد منفعلانه کشورهای اسلامی است
واحدی علل تداوم بحران منطقه را نتیجه عملکرد منفعلانه کشورهای اسلامی دانست و خواستار راه اندازی مجمع تشخیص امت اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد واحدی رییس موسسه صلح زیبا، امروز در نشست خبری پایبندی به حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که در خبرگزاری تقریب برگزار شد، گفت: امروز شاهد بالاترین نسل کشی در یمن، نقض آزادی های اولیه بشری در عربستان، غارت نیجریه و ظلم به مردم مظلوم فلسطین هستیم.

وی اوضاع نابسامان منطقه را نتیجه عملکرد منفعلانه کشورهای اسلامی بیان کرد و ادامه داد: کشتار و غارت کشورهای یاد شده نتیجه خیانت های آشکار و پنهان برخی دولت های اسلامی است.

واحدی مهمترین پرونده نقض حقوق بشر امروز را مربوط به نسل کشی مردم یمن دانست و ابراز کرد: متاسفانه بسیاری از موضع گیری ها و بیانیه ها تنها در حد کلام باقی مانده است و از سوی سازمان های بین المللی در این زمینه اقدام مثبتی صورت نمی پذیرد.

رییس موسسه صلح زیبا به فقر مطلق غذایی و دارویی مردم یمن اشاره کرد و گفت: عربستان به عنوان آغاز کننده جنگ مسبب اصلی این فاجعه بزرگ در یمن است؛ امروز جنایات جنگی که عربستان و متحدانش علیه ملت مظلوم یمن انجام می دهند قابل توجیه و چشم پوشی نیست.

وی اقدامات جنگ افروزانه و رویکرد جنگ طلبانه سران سعودی و متحدانشان را عامل اصلی وضع خطرناک ملت یمن برشمرد و اظهار داشت: با توجه به بی توجهی دولت های اسلامی به منافع ملت ها می طلبد در این زمینه مجمع تشخیص امت اسلام راه اندازی شود.

واحدی با بیان این مطلب که رویکرد برخی کشورها نسبت به مساله فلسطین خائنانه است، ابراز کرد: کشورهای بحرین و عربستان با طرح معامله قرن روی دولت مردان رژیم صهیونیستی را سفید کردند.

رییس موسسه صلح زیبا موضع گیری شخصیت ها و اندیشمندان اسلامی را در رفع مشکلات جامعه اسلامی بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: توجه به مشترکات انسانی و اسلامی در عرصه های مختلف می تواند در ایجاد امت واحده اسلامی بسیار نقش آفرین باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات