۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۶۱۸۰۱۱
معاون فرهنگی قوه قضاییه:

نظریه انقلاب و نظام اسلامی محصول حوزه های علمیه است

نظریه انقلاب و نظام اسلامی محصول حوزه های علمیه است
حجت الاسلام والمسلمین صادقی مسؤولیت اجتماعی روحانیت را به مراتب سنگین تر از گذشته خواند و گفت: دلیل این مطلب این است که حکومت و انقلاب اسلامی محصول حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تبلیغی محرم با شرکت نهادهای مختلف تبلیغی در حوزه امروز در سالن همایش های دارالشفاء برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در این همایش ضمن بزرگ خواندن مسؤولیت روحانیت در عصر کنونی اظهار داشت: همه ما با این لباس تعهد کرده ایم که راه پیامبر را بپیماییم که تعهد بسیار بزرگی است و باید به لوازم آن پایبند باشیم و از جمله لوازم آن مسائل فردی، شخصیتی و اخلاقی و رعایت شؤون روحانیت است.

وی تصریح کرد: اگر کسی وارسته نباشد و آراستگی تقوایی و اخلاقی نداشته باشد مضر است بنابراین باید به آن سمت حرکت کرد، ولی در کنار مسؤولیت های فردی و اخلاقی مسؤولیت های اجتماعی هم داریم که امروز به مراتب سنگین تر از تمام طول تاریخ شیعه است چون امروز حکومتی به پا شده به نام روحانیت به عنوان محصول حوزه های علمیه.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی ولایت فقیه را محصول حوزه های علمیه دانست و تأکید کرد: حکومت ونظام و انقلاب اسلامی هم محصول نظریه و اندیشه و ورود در عرصه اجتماع روحانیان است، همچنانکه در آن روزگار امام وارد شد و مردم به تبعیت از ایشان وارد شدند بنابراین ما نسبت به حفظ آن و پیشبرد آن چه به عنوان فردی و چه به عنوان اجتماعی مسؤول هستیم.

وی با بیان این که همه ما در برابر اجتماع باید پاسخگو باشیم، گفت: ما قشر روحانیت بیش از هر قشر دیگری واجد مسؤولیت اجتماعی هستیم؛ مسؤولیت اجتماعی را این طور بیان کرده اند که هر فرد در اجتماعی که در آن زندگی می‌کند چه محله یا شهر یا کشور و یا حتی جامعه جهانی در تمام سطوح مسؤولیت دارد و به این معنا است که اولا علاقه مند باشیم به سرنوشت دیگری و برای بهبود شرایط زیست آنها تلاش کنیم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه در ادامه یادآور شد: این کاری است که بر اساس مسؤولیت های اجتماعی به دوش ما گذاشته شده است و هرکس در بهبود شرایط زیست اجتماعی مردم شرکت کننند مسؤولیت اجتماعی  خود را به خوبی ایفا گرده است ولی باید بر مبانی اخلاقی استوار باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت در برنامه های تبلیغی در ایام مختلف در حقیقت لبیک به همین مسؤولیتی است که برگردن ما نهاده شده است که باید با برخورد مناسب و با فکر و اندیشه درست آن را ایفا کنیم./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات