۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۶۲۱۷۹۳
رییس کل بیمه مرکزی خبرداد؛

تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی برای تحت پوشش قراردادن منازل مسکونی

تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی برای تحت پوشش قراردادن منازل مسکونی
رییس کل بیمه مرکزی از راه اندازی صندوق بیمه حوادث طبیعی در کشور خبر داد و گفت: این صندوق بیمه ای کل منازل مسکونی کشور را تحت پوشش قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که 32 شرکت بیمه در کشور فعالیت می کنند، گفت: میلیون ها نفر تحت پوشش بیمه قرار دارند، به عنوان مثال 20 میلیون خورو از 22 میلیون خودرو تحت پوشش بیمه هستند و 2 میلیون نیز به دلایل مختلف فرار بیمه ای دارند.

وی افزود: در زمینه موتور سیکلت ها متأسفانه از 11 میلیون تنها 2 میلیون موتور بیمه هستند، در بخش حوادث غیر مترقبه و حوادث طبیعی خوشبختانه بسیاری از شهرهایی که در سیل آسیب دیدند تحت پوشش بیمه بودند.

سلیمانی از راه اندازی صندوق بیمه حوادث طبیعی برای تحت پوشش قرار دادن حوادث کشور خبر داد و اظهار داشت: این صندوق بیمه ای کل منازل مسکونی کشور را تحت پوشش قرار می دهد تا اگر روزی زلزله یا سیلی اتفاق افتاد خانه ها تحت پوشش باشند.

وی ادامه داد: بنا بر آخرین آمار 30 میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد و سعی ما این است که هر واحدی را حداقل 30 میلیون تومان به صورت اجباری بیمه کنیم، البته هرکس دوست داشته باشد می تواند بالاتر از آن را بیمه کند.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان این که اگر این طرح در شورای نگهبان تصویب شود کار بزرگی در کشور صورت خواهد گرفت، ابراز داشت: این طرح بعد از تأیید شورا باید از سال 99 اجرایی شود و هر فردی که صاحب مسکن است باید سالی 60 هزار تومان پرداخت کند و دولت نیز 60 هزار تومان دیگر را پرداخت می کند تا بر این اساس اگر اتفاقی افتاد بیمه شده تا 30 میلیون تومان دریافت می کند.

وی عنوان کرد: این کار تقریبا 17 سال مورد بحث بود که خوشبختانه امسال تصویب شد و امیدواریم اجرایی شود، بیمه های زندگی هم موضوعات مهمی هستند که از آن به عنوان عمر و پس انداز یاد می شود و فرد به صورت اختیاری پولی را پرداخت می کند و بعد از چند سال می تواند کل مبلغ را دریافت کند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: شرکت های بیمه با این پول سرمایه گذاری می کنند و سود را به بیمه شدگان می دهند، در حال حاضر مردم حدود 6 هزار میلیارد تومان بابت این موضوع پول داده اند اما این رقم در کشورهای پیشرفته 60درصد مردم کشور را تشکیل می دهد، در ایران تنها 14 میلیون نفر از این موضوع بهره مند هستند.

وی اضافه کرد: متأسفانه هنوز فرهنگ بیمه برای مردم جا نیفتاده و مردم تصور می کنند بیمه کار اضافی است، بیمه ریسک را پوشش می دهد و اجازه نمی دهد که مردم دچار آسیب های جدی شوند، بیمه برای کلیه کارها و صنعت ها اطمینان آور است و حرکت مثبی برای نظام به شمار می رود.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
محمد قمین
ارسال نظرات