۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۳۱۰۷۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

ایجاد اختلاف و تفرقه بین حوزه و دانشگاه توطئه دشمنان نظام اسلامی است

ایجاد اختلاف و تفرقه بین حوزه و دانشگاه توطئه دشمنان نظام اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که باید ریشه‌های اختلاف میان حوزه و دانشگاه شناسایی و رفع شود، گفت: اختلاف میان حوزه و دانشگاه هیچ مبنا و توجیه عقلی ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد، وحدت حوزه و دانشگاه را اقدامی ماندگار و ارزشمند از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) با نامگذاری چنین روزی، بستری را برای رشد و تعالی کشور فراهم کردند.
 
وی با بیان این که پیشرفت علمی و دینی کشور یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های وحدت حوزه و دانشگاه بوده است، افزود: انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که هدف دشمن در طول چهل سال اخیر ایجاد تفرقه و اختلاف میان حوزه و دانشگاه بوده است، گفت: بسیاری از توطئه‌های دشمنان با هوشیاری و بصیرت حوزویان و دانشگاهیان خنثی شد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که امروز نیازمند تحقق وحدت عملی میان حوزه ودانشگاه هستیم، افزود: دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی، تفرقه و اختلاف میان حوزه و دانشگاه را دنبال می‌کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که وحدت میان حوزه و دانشگاه تنها با شعار دادن محقق نخواهد شد، بیان داشت: باید شاخص‌های مهم وحدت میان این دو رکن علمی کشور تبیین و در جهت تحقق آن گام‌های عملی برداشت.
 
امام جمعه ساری با بیان این که همراهی حوزه و دانشگاه در دوران نهضت انقلاب، موجب پیروزی ملت بزرگ ایران بر رژیم دیکتاتور شد، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز همراهی حوزویان با دانشگاهیان دستاورد‌های ارزشمندی را برای کشورمان در پی داشته است.
 
وی با تأکید بر این که باید ریشه‌های اختلاف و تفرقه میان حوزه و دانشگاه شناسایی و در جهت رفع آن گام برداشت، گفت: اختلاف میان حوزه و دانشگاه هیچ مبنا و توجیه عقلی ندارد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره حوزه و دانشگاه هر کدام دارای ظرفیت‌های علمی ارزشمندی هستند که می‌توانند در جهت رفع بسیاری از مشکلات امروز جامعه اثرگذار باشند، افزود: باید از توان و ظرفیت علمی این دو رکن علمی در جهت خدمت بهتر به مردم و همچنین رفع مشکلات امروز جامعه بهره گرفته شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات