۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۴۷۴۹۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

نیمه شعبان بزرگترین عید بشریت، روز امید و آینده روشن برای انسان‌ها است

نیمه شعبان بزرگترین عید بشریت، روز امید و آینده روشن برای انسان‌ها است
امام جمعه نوشهر با بیان این که نیمه شعبان بزرگترین عید بشریت، روز امید و آینده روشن برای انسان‌ها است، گفت: این عید تلنگری است تا خود را برای ظهور حضرت مهیا کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان به ظرفیت‌های بالای معنوی ماه شعبان اشاره کرد و گفت: جلوه‌ها وخیرات در این ماه آن چنان گسترده است که هر کسی می‌تواند این جلوه‌های برکات را مورد استفاده قرار دهد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وعده خداوند تخلف ناپذیر است، خاطرنشان کرد: ما در همه ادیان افرادی را داریم که به عنوان منجی مطرح می‌شوند، خداوند منت می‌کند به مردم که یک انسان را برای هدایت ان‌ها از میانشان فرستاد امام زمان (عج) هم منت خدا است و انسان‌ها باید قدر دان باشند که خداوند برای هدایت بشر ایشان را فرستاد.
 
وی با بیان این که نیمه شعبان بزرگترین عید بشریت، روز امید و آینده روشن برای انسان‌ها است، افزود: این عید تلنگری است تا خود را برای ظهور حضرت صاحب الامر مهیا کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که امید با شوق، آمادگی روحی و جسمی برای ظهور ضروری است، گفت: قانع نبودن به وضع موجود، حاکمیت قرآن در جامعه، تحقق عدالت و اتحاد از ابزار و لوازم انتظار است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که به واسطه آن حضرت نمازهایمان مورد قبول خداوند عالم قرار می‌گیرد و به دعای ایشان گناهانمان بخشیده می‌شود، ادامه داد: حتی دعاهایمان بواسطه او مستجاب و روزی هایمان به واسطه ایشان وسعت پیدا می‌کند.
 
وی با اشاره به این که نزدیکی به امام زمان (عج) و اطاعت از ایشان سعادت ما را در دنیا و آخرت تضمین خواهد کرد، گفت: اگر از او دور شدیم و با او مخالفت کنیم، شقاوت و بدبختی و بیچارگی ما مسلم است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که متأسفانه معاندین و کسانی که وجود و غیبت آن حضرت را معارض با اهداف، حکومت و قدرت خود می‌دانند در تخریب این اعتقادات قدم برمی دارند، بیان داشت: همچنین عده‌ای غافل هم آنقدر غرق در امورات دنیای خودشان شده اند که اصلاً فراموش می‌کنند که امام زمانی هم دارند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام عصر (عج) واسطه فیض الهی، چراغ راه و نور هدایت است، تصریح کرد: باید به عنوان یک منتظر واقعی به وظایف خود عمل کنیم تا موجب رضایت و خشنودی آن حضرت را فراهم کنیم.
 
وی با اشاره به این که امام زمان (عج) خواهد آمد و جهان را پر از عدل خواهد کرد، افزود:، اما متأسفانه غافلین هیچ قدمی از قدم برای ظهور آن حضرت بر نمی‌دارند، نه خود را اصلاح می‌کند و نه به فکر اصلاح جامعه هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ در ادامه سخنان خود منتظران را گروه دیگری عنوان کرد در عصر غیبت به وظیفه فردی و اجتماعی خود عمل می‌کنند، بیان داشت: این عده در عین این که امور دنیایی خود را دارند، اما به دنبال زمینه سازی برای ظهور و حکومت جهانی آن حضرت هستند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت بگیرد، نیست. انتظار حرکت است.
0
0