۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۴۷۹۳۴
با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام؛

قرارگاه مرکزی رزمایش همدلی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

قرارگاه مرکزی رزمایش همدلی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد
برای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی در کشور، قرارگاه مرکزی این امر در چهارمحال و بختیاری با محوریت امام جمعه شهرکرد تشکیل شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به دنبال دستور رهبر معظم انقلاب در راستای رزمایش خدمت رسانی، عصر امروز نشست مشترک ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مجموعه‌های فعال مردمی و دستگاه‌های مرتبط در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

پرهیز از موازی کاری، تشکیل قرارگاه مرکزی برای انسجام بخشی به فعالیت ها، تهیه لیست مشترک و بانک اطلاعاتی جامع از نیازمندان استان و ... از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در این نشست با اشاره به اینکه انجام کار ستادی و هماهنگی در همه امور لازمه لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در بحث رزمایش همدلی است، اظهار کرد: باید با همکاری و کار منسجم از این آزمون هم سربلند بیرون بیاییم که در این راستا نیازمند کمک همگان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید یک قرارگاه مرکزی برای این امر در استان شکل گیرد و این از ضرورت‌ها است، گفت: به یقین برای افزایش کارایی، حصول نتیجه بهتر و رقم خوردن جلوه‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب این کار باید حول یک مرکزیت مشخص شکل بگیرد.

در ادامه این نشست نیز سایر حاضرین ضمن بیان دغدغه‌های خود پیشنهاد‌هایی را برای اجرای هرچه بهتر رزمایش خدمت رسانی در استان مطرح کردند.

حجت الاسلام سیدمرتضی احمدی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در این نشست با تأکید بر اینکه باید نهاد‌هایی که توان همکاری در این طرح را دارند زیرمجموعه قرارگاه قرار بگیرند، گفت: در روز‌های اخیر ظرفیت‌های جهادی خوبی در مردم و در میان طلاب مشاهده شد که لازم است این افراد معرفی و در قالب یک کمیته اجتماعی ساماندهی شوند تا در موارد اضطرار از وجود آنان بهره ببریم.

حجت الاسلام حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه با تأکید بر اینکه باید بانک اطلاعاتی جامعی از نیازمندان استان تشکیل شود و این از ضرورت‌ها است، افزود: لازمه تحقق رزمایش همدلی در استان داشتن اطلاعات کافی و جامع است.

حجت الاسلام سعید صفی، مسؤول نهاد رهبری دانشگاه شهرکرد نیز در این نشست با تأکید بر اینکه انفاق‌ها و خرج کردن‌ها باید خلأ‌ها را پرکند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال جهش تولید هستیم چه بهتر که کمک‌ها و انفاق‌ها به این سمت و سو برود.

وی تصریح کرد: باید طرحی با ساختار و اهداف مشخص و حول سه ضلع تکیه برخدا، مسؤول جهادی و سرمایه اجتماعی شکل بگیرد.

در ادامه نیز معصومه محمدی، سرپرست بهزیستی استان چهارمحال و بختیاریبا بیان اینکه همه ما سربازان پادر رکاب فرمانده کل قوا هستیم، گفت: بهزیستی بانک اطلاعاتی خود را در اختیار قرارگاه قرار می‌دهد و برای هرچه بهتر شدن رزمایش خدمت‌رسانی از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

در پایان این نشست نیز ائمه جمعه شهرستان‌های فارسان، کوهرنگ، اردل، بروجن و لردگان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس برنامه‌های خود را برای تشکیل ستاد‌های شهرستانی عنوان کردند. /۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات