۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۵۱۲۵۶
آیت الله یعقوبی بیان داشت؛

مراتب مهم توبه از دیدگاه آموزه های دینی

مراتب مهم توبه از دیدگاه آموزه های دینی
یکی از علمای عراق به بیان مراتب مهم توبه از دیدگاه آموزه های دینی، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از جمله تکالیف شرعی است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، آیت الله یعقوبی از علمای عراق با اشاره به آیه کریمه «وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» بیان داشت که این آیه به طور ویژه همه مؤمنان را خطاب قرار می دهد  و از آنها درخواست می کند که راه راست را در پیش بگیرند و به پیشگاه الهی بازگردند و دلیل این نوع خطاب این است که مبادا مؤمنان دچار عُجب و خودبرتربینی شوند.

آیت الله یعقوبی ادامه داد: افزون بر آیات کریمه، روایاتی از اهل بیت(ع) نیز داریم و در آنها آمده است که توبه و بازگشت به درگاه الهی همیشه به خاطر گناه کردن نیست، بلکه توبه و بازگشت به او می تواند به این دلیل باشد که خدای متعال به انسان توفیق دوری از گناه می دهد.

این مرجع تقلید شیعیان امر به معروف و نهی از منکر را از جمله تکالیف شرعی دانست که چه بسا مؤمنان در انجام آن کوتاهی کنند، ولی خدای متعال این کوتاهی را به شرط جبران کردن و توبه می بخشد.

آیت الله یعقوبی در ادامه مؤمنان را به التزام به دستورات دینی و پیروی از تعالیم قرآنی به منظور اصلاح و خودسازی ترغیب کرد./983/ب

ارسال نظرات