۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۵۳۱۷۳

پویش "الی بیت‌المقدس" در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد

پویش
دبیر جبهه مردمی انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان گفت: پویش "الی بیت‌المقدس" امروز با پیاده‌روی نمادین به سوی کربلا و قدس آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن نوری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: بیماری کرونا موجب شده تجمعات به مناسبت‌های مختلف منتفی شود و شاید هیچکس تصور نمی‌کرد حرم‌های مطهر روزی تعطیل شود.

دبیر جبهه مردمی فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کرونا همه مراسم‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده، افزود: روز جهانی قدس هم که هر سال همه نگاه‌ها را به طور ویژه به مسئله فلسطین مظلوم معطوف می‌کند هم از این قاعده مستثنا نبوده و در پی شیوع کرونا تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا و با نگاه برجسته کردن این روز مهم در اذهان، جبهه مردمی فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان هم‌پای دیگر نقاط کشور پیگیر برنامه‌ای نمادین تحت عنوان پویش "الی بیت‌المقدس" شده که شامل چند مرحله عملیات از جمله تجمع و پیاده‌روی نمادین و عملیات در فضای مجازی است.

نوری با اشاره به اینکه این پویش از امروز فعال شده و تا روز قدس ادامه دارد، افزود: با توجه به تجربه شیرین پیاده‌روی اربعین و ناظر بر شعار استراتژیک امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "راه قدس از کربلا می‌گذرد"، برنامه‌ریزی شده امروز در پنج شهرستان زاهدان، زهک، ایرانشهر، چابهار و سراوان تجمعاتی نمادین با تعداد افراد محدود و منتخب از اقشار مختلف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد که در این تجمعات پرچم کشورهای جبهه مقاومت برافراشته خواهد شد.

دبیر جبهه مردمی فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان سیستان اضافه کرد: در زاهدان این تجمع ساعت 16 در میدان فلسطین برگزار خواهد شد و در ادامه قرار است این جمع نمادین به سمت به سمت جاده کرمان که مسیر استان به کربلا محسوب می‌شود حرکت کنند و در ابتدای این جاده با همکاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تابلو کیلومترشمار زاهدان تا کربلا و امتداد آن تا قدس نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان در منطقه سیستان در روستای "جزینک" از توابع شهرستان زهک تجمعی در مزار شهید حاج قاسم میرحسینی برگزار می‌شود و تجمع ایرانشهر، چابهار و سراوان به ترتیب ساعت 17 در محل بیت رهبر معظم انقلاب در دوران تبعید، ساعت 18 در مسجد پیامبر اعظم(ص) و ساعت 17 در مسجد امام سجاد(ع) انجام خواهد شد.

نوری اظهار داشت: همچنین در راستای این پویش از امروز فعالیت گسترده‌ای در فضای مجازی آغاز شده و در این زمینه از ظرفیت فعالین فضای مجازی استان به طور ویژه استفاده شده تا اقدام درخوری صورت بگیرد تا نگاه‌ها در حد توان به روز قدس معطوف شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات