۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۵۳۲۱۷
شیخ الدقاق در گفت وگو با رسا؛

اسرائیل درپی حاکمیت بر کشورهای اسلامی است

اسرائیل درپی حاکمیت بر کشورهای اسلامی است
رییس حوزه علمیه بحرینی های مقیم قم بر ضرورت حفظ اتحاد امت اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی تاکید کرد و اظهار داشت: اسرائیل درپی حاکمیت بر کشورهای اسلامی است.

حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق رییس حوزه علمیه بحرینی های مقیم قم در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در واکنش به اقدامات کشورهای مرتجع عربی در راستای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: حاکمان کشورهای عربی به خوبی می دانند که وجودشان را مدیون سران آمریکا هستند، بنابراین از سیاست های واشنگتن و تل آویو پیروی می کنند.

وی هر گونه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را یک مساله بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: این گونه اقدامات در واقع تهدیدی علیه مردم مسلمان و کشورهای اسلامی محسوب می شود.

رییس حوزه علمیه بحرینی های مقیم قم با بیان اینکه اسرائیل درپی حاکمیت بر کشورهای اسلامی و مسلمانان است، اظهار داشت: مراد از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گره زدن شریان اقتصادی، سیاسی و امنیتی خود با رژیم صهیونیستی و معمولی و طبیعی جلوه دادن هر گونه روابط با آن هاست.

وی ادامه داد: عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی باید موجب بیداری امت اسلامی و حفظ وحدت و مقابله با این گونه دسیسه ها شود.

حجت الاسلام الدقاق، قدس را قلب تپنده امت اسلامی دانست و تصریح کرد: آیا انسان می تواند از قلب و عامل اصلی حیات خود بگذرد؟ یک قدم هم از آرمان های خود در برابر قدس، عقب نشینی نمی کنیم و تظاهرات های ضد رژیم صهیونیستی را ادامه خواهیم داد و روز جهانی قدس را همچنان زنده نگه می داریم.

وی افزود: امت اسلامی هیچ گاه راضی به اشغالی زمین های خود نمی شود و تحرکات امریکا و دنباله روانش یعنی کشورهای مرتجع عربی، تاثیری بر عزم راسخ ملت های اسلامی ندارد.

شایان ذکر است که روز قدس یا روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی در سال ۱۳۵۸ش (رمضان ۱۳۹۹ هجری قمری) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. 

ارسال نظرات