۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۶۶۲۰۳۸
آیت‌الله جاودان:

نماز جواز ورود به رضوان الهی است

نماز جواز ورود به رضوان الهی است
تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نماز میزان عمل است، گفت: نماز جواز ورود به رضوان الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، هم‌زمان با شب تاسوعای حسینی در فضای آزاد حسینیه شیخ مرتضی زاهد(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نماز میزان عمل است.

وی افزود: همه اعمال انسان با میزان نماز موردسنجش قرار می‌گیرد. آدمی هر مقدار تلاش کند این ترازو را پر کند به همان اندازه بهره‌اش کامل خواهد بود.

آیت‌الله جاودان بابیان اینکه همه اعمال انسان با نماز محاسبه می‌شود، ابراز کرد: اگر نماز انسان کامل باشد خمس، زکات، روزه و حج او صحیح و کامل خواهد بود؛ حتی شخصیت انسان با نماز سنجیده می‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نماز انسان را به رضوان الهی می‌رساند، اظهار داشت: کسانی در بهشت به رضوان الهی دست می‌یابند که نمازشان کامل بوده باشد؛ نماز کامل با رضوان الهی پیوند عمیق دارد.

وی افزود: نمازگزاران واقعی در قیامت باروی سفید وارد صحنه محشر می‌شوند آنان غرق در رحمت الهی هستند؛ وضو یادآور قیامت است، یاد قیامت مانند یاد خدا انسان را از ناخالصی‌ها خالص می‌کند.

آیت‌الله جاودان ادامه داد: اگر یاد آخرت در وجود انسان قوت بگیرد او می‌تواند صاحب اعضایش شود و عالم هستی را مشاهده کند. نماز میزان اخلاق و رفتار آدمی است بر همین اساس اگر نماز آدمی کامل و صحیح باشد اخلاق و اعتقادات او نیز صحیح می‌شود.

استاد حوزه علمیه با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: حضرت فرمودند: نماز ستون خیمه است اگر این ستون استوار باشد دیگر ساختمان خیمه نیز مستحکم خواهد بود؛ مراقبت از نماز واجب است و این مراقبت با تهذیب نفس و اجتناب از معصیت امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: روایت است اگر خداوند متعال یک نماز دورکعتی را از انسان قبول کند مابقی اعمال او را می‌پذیرد و هرگز عذابش نمی‌کند؛ نمازگزار اگر نماز را بفهمد دیگر به گناه روی نمی‌آورد. انسان با دو رکعت نماز می‌تواند از گناه و آلودگی پاک شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات