۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۶۶۰۴۰
نماینده پارلمان عراق:

پلاسخرت برای توقف حمله به هیأت‌های دیپلماتیک با گروه های مسلح مذاکره کرد

پلاسخرت برای توقف حمله به هیأت‌های دیپلماتیک با گروه های مسلح مذاکره کرد
عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تأکید کرد که مذاکرات پلاسخرت با گروه های مسلح در صدور بیانیه اخیر گروه های مقاومت برای توقف حملات به هیئت های دیپلماتیک تاثیر داشت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «بدر الزیادی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق جزئیات جدیدی از فعالیت «جنین هنیس پلاسخرت»، نماینده سازمان ملل در عراق و رابطه آن با بیانیه اخیر گروه های مقاومت برای اعلام آمادگی در جهت توقف حملات به هیئت های دیپلماتیک را در عراق فاش کرد.

الزیادی در مصاحبه ای تلویزیونی گفت که پلاسخرت از طریق دیدار با برخی از فرماندهان گروه های مسلح، مذاکرات متعددی با این گروه ها برای توقف حمله به هیئت های دیپلماتیک انجام داد.

وی افزود که نماینده سازمان ملل در عراق با «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد هم دیدار و درباره پرونده حملات مکرر به هیئت های دیپلماتیک رایزنی کرد.

الزیادی اشاره کرد که پلاسخرت، سفر محرمانه ای به ایران خواهد داشت تا برخی از پرونده ها که بارزترین آن حمله به هیئت های دیپلماتیک است را بررسی کند.

پیش از این فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق از دستگیری افرادی مرتبط با حملات به سفارت ها و هیئت های دیپلماتیک در عراق خبر داده و تاکید کرده بود که افکار عمومی از اعترافات آنها مطلع خواهند شد.

سرلشکر «تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفته بود: «فرماندهی ستاد عملیات مشترک بیانیه ای صادر و ضمن محکوم کردن تعرض به هیئت های دیپلماتیک، این اقدام را جنایت تروریستی مفتضحانه توصیف کرد.»/د102/ق
ارسال نظرات