۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۶۸۱۶۱
امام جمعه موقت کرمانشاه:

حوزه انقلابی دسیسه های دشمنان اسلام را خنثی می کند

حوزه انقلابی دسیسه های دشمنان اسلام را خنثی می کند
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: حوزه های علمیه با داشتن روحیه انقلابی می توانند مسیری که با انواع دسیسه ها از سوی دشمن آلوده شده است را به سلامت پشت سر بگذارنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه اظهار داشت: هر مجموعه ای برای بقا، رشد و توسعه نیازمند داشتن برخی از ویژگی ها و خصوصیات است که حوزه های علمیه نیز از این مهم مستثنی نیستند.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر روی «حوزه انقلابی» تاکید داشته و دارند، گفت: در تعریف ماهیت حوزه انقلابی، اگر نگاهی به سخنان امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید داشته باشیم، می توان حوزه انقلابی را حوزه ای با شاخصه هایی همچون استکبار ستیز، حامی مظلوم، عدالت خواه، اهل مجاهدت، مردم دار، پایبند به اصول و ارزش ها، زاویه دار با سرمایه داران زالو صفت، متکی بر عقلانیت و سرسخت در برابر تحجر توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی با تاکید بر اینکه می توان روحیه انقلابی گری در حوزه های علمیه را موتور محرکه این مراکز فکری جهان اسلام عنوان کرد، افزود: حوزه های علمیه با داشتن روحیه انقلابی می توانند مسیر پیش رو را به سلامت پشت سر بگذارند، مسیری که بی شک با انواع و اقسام دسیسه ها، توطئه ها و... از سوی دشمن آلوده شده است.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حضرت آیت الله مکارم شیرازی تعبیر بسیار جامع و زیبایی از حوزه انقلابی دارند، ایشان می فرمایند که «حوزه ها همیشه در انقلاب خوش درخشیده اند و اکنون نیز باید ضمن پاسخگویی به شبهات و نیازها، خود را برای نقش آفرینی فعال تر آماده کنند».

این عالم کرمانشاهی اظهار داشت: از همین روست که در سالهای اخیر تلاش های بسیاری از سوی جریان های معاند با انقلاب و نظام اسلامی برای ایجاد یک وضعیت منفعل در حوزه های علمیه آغاز شده است و هم اکنون نیز به عینه شاهد تلاش بی وقفه برخی از عناصر خودفروخته داخلی و خارجی آنان برای رسیدن به این نیات شیطانی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی با اشاره به اینکه دشمنان دین به خوبی می دانند که «حوزه انقلابی» به مانند دژی تسخیرناپذیر در برابر عقاید لیبرالیسم و سکولاریسم است، گفت: دشمنان اسلام برای رسیدن به نیت خود و تحریف جایگاه حوزه های علمیه همواره تلاش دارند از داخل حوزه های علمیه نیروهای خود را وارد میدان کنند، بعضا اینکه وجود و حضور این موارد را در روزها و هفته های اخیر همه به عینه دیده ایم.

امام جمعه موقت کرمانشاه تاکید کرد: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در یکی از سخنرانی های خویش می فرمایند که «رسالت روحانیت در شرایط کنونی بسیار مهم، حساس و سنگین است؛ روحانیت باید بر همه امور اشراف داشته باشند چراکه مساله اسلام و اهل بیت علیم السلام است و مهم این است که ما از این خط خارج نشویم؛ مردم به انقلاب اسلامی امید داشته و دارند و باید ببینند که روز به روز بر رونق اسلام افزوده می شود».

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: لذا با توجه به سخنان ایشان باید گفت که وظیفه روحانیت و حوزه های علمیه در این پروسه تاریخی در مقابل دشمنان که جبهه جنگ نرم را علیه اعتقادات دینی و اسلامی ایجاد کرده اند، بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه طلاب باید از همان روزهای نخستین ورود به حوزه علمیه با مبحث انقلابی بودن حوزه های علمیه به معنای واقعی کلمه آشنا شوند، خاطرنشان کرد: طلاب جوان با انرژی خاصی که دارند می توانند با آموزش های لازم و استانداردی که در حوزه های علمیه می بینند به طلابی با روحیه و انگیزه انقلابی تبدیل شوند و انجام این مهم بر عهده اساتید متعهد و انقلابی حوزه ها و مدارس علمیه است./1400/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
حوزه انقلابی، حوزه ای نخبه پرور، استکبار ستیز و ولایی است.
0
0