۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۶۷۶۵۳۵
در آیین رونمایی از کتاب «اربعمائه» تبیین شد؛

انقلاب اسلامی را باید در ردیف بعثت انبیا ارزیابی کرد

انقلاب اسلامی را باید در ردیف بعثت انبیا ارزیابی کرد
استاد حوزه علمیه، انقلاب اسلامی را بعثت دانست و با بیان این که انقلاب اسلامی را باید در ردیف بعثت انبیا ارزیابی کرد، گفت: امامین انقلاب خط مشی پیامبر(ص) را دنبال می کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدجواد وزیری فرد در آیین رونمایی از کتاب «اربعمائه» اثر آیت الله محمدباقر تحریری که در مرکز تخصصی اخلاق و معنویت به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، با اشاره به بعثت پیامبران اظهار داشت: خداوند پیامبر اکرم(ص) را مبعوث کرد تا رسالت دیگر پیامبران را تکمیل کند؛ خداوند از باب لطف خود، برای بشریت کارهای زیادی می کند، از این که کلاغی را مبعوث کند که به بشر یاد دهد که چطور کارهای بد خود را بپوشاند و اموات خود را دفن کند تا این که خیر البشر را مبعوث کند تا راه و روش زندگی و حیات را به آنها یاد دهد.

* بعثت وسیله ای برای خارج کردن انسان ها از جهالت

وی با بیان این که بعثت برای این است که انسان از جهالت خارج شود، گفت: نبوت بحث های مختلفی دارد و یکی از شاخص ترین بحث های نبوت، بحث بعثت است که بین انسان های قبل از بعثت و مقوله گمراهی یک رابطه «این همانی» برقرار بوده است، یعنی در شرایطی که جامعه را گمراهی فراگرفته بود، خداوند پیامبری را مبعوث می کرد که انسان ها را تزکیه کند.

این استاد حوزه تصریح کرد: بدترین مسأله، انحراف اعتقادی است؛ اخلاق مبتنی بر اعتقاد است و اگر اعتقاد توحیدی بود و از منشأ ربوبی الهام گرفته بود، اخلاق هم اخلاق ربوبی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین وزیری فرد با اشاره به غفلت افراد از بسیاری از آیات قرآن اظهار داشت: آیه قرآن مانند تابلو برای نشان دادن مقصد است و خدا آیاتی را فرستاده که اعتقاداتمان درست شود و تزکیه بر مبنای اعتقاد شود.

وی گفت: حکمت با تعقل به دست می آید عقل انسان ها تحت خواهش ها و حجاب های مختلف و متعددی که دارند، پنهان شده است و پیامبر(ص) آمد تا عقل را از انبوه آلودگی ها پاک کند و در این صورت است که انسان ها از سوی عقل خدا را می پذیرند.  

* انسان بدون تزکیه و تعقل در ضلالت است

این استاد حوزه با بیان این که امروزه شرایط ایمان به پیامبر(ص) بهتر از زمان آن حضرت است، تصریح کرد: پیامبر(ص) مبعوث شد تا انسان ها را انسان عاقلی کند؛ بدون تزکیه، تعقل و حکمت انسان در ضلالت است، چه در عصر جاهلیت اولی باشد، چه در عصر کنونی؛ شرایط امروز انسان ها برای پذیرفتن و ایمان به پیامبر(ص) به مراتب بهتر از زمان آن حضرت  است، چرا که عقول به حدی پیشرفت کرده که می توانند تشخیص دهند که این پیامبر به حق است.

وی افزود: اگر امروز بچه ها هم به خوبی تربیت شوند، می توانند بر وجود خدا استدلال کنند؛ عصر کنونی عصری است که ایمان آوردن به پیامبر راحت تر است و کسانی که ایمان نمی آورند، درجه حماقت و حیوانتیشان شدید تر است.

* فلسفه مبعوث نشدن پیامبرِ دیگر پس از پیامبر اکرم(ص)/ انقلاب اسلامی ایران بعثت است

حجت الاسلام والمسلمین وزیری فرد با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) دین کاملی را ارائه کرد، اظهار داشت: دلیل این که پس از پیامبر اسلام(ص) پیامبر دیگری مبعوث نمی شود، این است که موارد گفتنی را پیامبر اکرم(ص) بیان فرموده و دین کامل را ارائه کرده است.

وی، انقلاب اسلامی را بعثت خواند و گفت: بیش از 40 سال پیش انقلاب اسلامی ایران آغاز شد و انقلاب اسلامی بعثت بود و مردم پیش از آن در جاهلیت بودند و این که یک نفر کشور را اداره کند و افسار ملت را در دستان بیگانه دهد، این جهالت است.

* انقلاب اسلامی را باید در ردیف بعثت انبیا ارزیابی کرد/ امامین انقلاب خط مشی پیامبر را دنبال می کنند

این استاد حوزه، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران ادامه بعثت پیامبر اسلام است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی را باید در ردیف بعثت انبیا ارزیابی کرد و در ادامه بعثت پیامبر اکرم(ص) است، زیرا همان اهدافی که بعثت پیامبر(ص) داشت، انقلاب هم دنبال می‌کند البته رهبرانشان عیناً مانند هم نیستند چون مانند پیامبر کسی نیامده و نخواهد آمد اما رهبران انقلاب اسلامی اهداف پیامبر(ص) را دنبال کرده و می کنند و در خط مشی به دنبال راه پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین وزیری فرد با بیان این که نباید بعثت را پدیده کهنه 1400 سال پیش بدانیم، اظهار داشت: ما در عصر بعثت هستیم؛ اگر دنبال اهداف بعثت رفتیم، مخاطب این آیات هستیم و در غیر این صورت جزء غافلین خواهیم بود و اکنون آن تزکیه و حکمت باید در دل ما ساری و جاری باشد.

وی گفت: اهداف بعثت درجات مختلفی دارد و همه مردم به قدر ظرفیت و اقبالشان به این مسائل، متنعم از نعمت بعثت هستند؛ فسادها قابل قیاس نیستند ولی این که برخی افراد، فسادها را با هم قیاس می کند که معلوم می شود که چنین فردی هدف بعثت و انقلاب را نفهمیده است.

* نفوذ افراد ناباب و بروز مشکلات، ارتباطی به انقلاب ندارد

این استاد حوزه با بیان این که انقلاب برای تغییر ارزش ها و جلوگیری از طاغوت بود، تصریح کرد: بعثت برای این نیست که قیمت دلار را پایین بیاورد، بلکه برای این که ارزش ها را تغییر دهد و از حرکت جامعه به سمت طاغوت جلوگیری کند و کسانی که چنین ایرادهایی را نسبت به انقلاب می گیرند، انقلاب را نفهمیده اند.

وی با اشاره به این که بروز مشکلات به خاطر نفوذ افراد ناباب ارتباطی به انقلاب ندارد، افزود: قبل از انقلاب مردم اسیر طاغوت بودند و کسی که پول و قدرت داشت و اهل فساد بود، محترم بود، اما وقتی که انقلاب آمد و ارزش ها تغییر کرد، کسی که از موارد مذکور دور بود، محترم شد چرا که ارزش ها تغییر کرد؛ گاهی ممکن است که به خاطر نفوذ افراد ناباب برخی مشکلات به وجود آید که اینها ربطی به انقلاب ندارد.

* قیمت های سرسام آور را نباید به انقلاب ربط دارد

حجت الاسلام والمسلمین وزیری فرد با بیان این که افراد نابابی در انقلاب هستند که روش نادرست را پیش می گیرند، اظهار داشت: قیمت های سرسام آور را نباید به انقلاب ربط دارد و اگر انقلاب در مسیر خود به درستی حرکت می کرد، لیبرال ها و دار و دسته شان نبودند، اجناس هم ارزان و هم مفت می شد، کما این که در زمان ظهور اینگونه خواهد شد.

وی گفت: کسی که ارزش ها برایش مهم باشد، سیر کردن مردم برایش مهم خواهد بود، نه سیر شدن خود و همچنین، پوشاندن مردم برای مهم است، نه پوشیدن خود.

این استاد حوزه، توجه به عبودیت خدا و در جهت خدا حرکت کردن را از اهداف بعثت پیامبر(ص) و انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: این عبادت مراتبی دارد و هر کسی که بیشتر فهمیده، مسؤولیت و بهره اش می شود.

وی افزود: شهدا هدف بعثت پیامبر(ص) و انقلاب اسلامی را فهمیدند و به جبهه ها رفتند و سختی های جنگ را چشیدند و در مسیر الهی حرکت کردند و به شهادت رسیدند که در 70 سال هم نمی شود به آن مقصد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین وزیری فرد اظهار داشت: خداوند نان و آب مردم را تضمین کرده و به دنبال آن رفته و تلاش می کنیم اما آن چیزی که منوط به تلاش ماست را رها کرده ایم.

وی گفت: امروز خدا و پیامبر(ص) از ما توقع بیشتری دارند چرا که مردمِ امروز فهم بیشتری نسبت به مردم زمان پیامبر(ص) دارند، بنابراین، نباید به بهره حداقلی از بعثت اکتفا کنیم./822/

ارسال نظرات