۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۸۴۵۹۳
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا:

اهانت به ساحت مقدس علامه مصباح یزدی پنجه به آفتاب کشیدن است

اهانت به ساحت مقدس علامه مصباح یزدی پنجه به آفتاب کشیدن است
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اهانت به علامه مصباح یزدی را پنجه به آفتاب کشیدن دانست و گفت: این تهاجمات بر عظمت ایشان خواهد افزود.

آیت الله محمود رجبی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه والا و شخصیت علمی علامه مصباح یزدی و با بیان اینکه ایشان نماد اسلام ناب محمدی بوده و در ابعاد مختلف علمی سرآمد بودند، گفت: ایشان در بعد فقهی از محضر امام خمینی(ره)، حضرت آیت الله العظمی بروجردی(ره) و آیت الله العظمی بهجت به خوبی استفاده کرده بودند.

وی با تأکید بر اینکه مرحوم علامه مصباح یزدی از منظر فقهی بسیار برجسته بودند، ادامه داد: حضرت امام(ره) کتاب «البیع» که مفصل ترین کتب فقهی ایشان است را قبل از چاپ به علامه مصباح یزدی(ره) داده و از ایشان خواسته بودند آن را مطالعه کرده و نظرات خود را نظرات خودرا ارائه دهند.

آیت الله رجبی با بیان اینکه مرحوم علامه مصباح یزدی(ره) دراخلاق وعرفان نیزازاساتیدبزرگی مانند حصرت امام ،آیت الله بهاءالدینی، آیت الله انصاری همدانی، حاج آقاحسین قمی، علامه طباطبایی و مرحوم آیت الله بهجت بهره ها برده و مورد عنایت آن بزرگواران بوده است؛ آیت الله بهاءالدینی درجلسه ای خطاب به ایشان فرموده بودند من در چهره شما سیمای قرآن رامی بینم.

وی افزود: علامه مصباح تا آنجا از نظر اخلاقی مورد تأیید مرحوم آیت الله بهجت(ره) بودند که وقتی عده ای از آیت الله بهجت درخواست درس اخلاق کردند ایشان فرمودند اژآیت الله مصباح درخواست نمایید و بنده هم به ایشان می گویم که بپذیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان داشت: ایشان از لحاظ تفسیری نیز از شاگردان مبرز علامه طباطبایی(ره) بودند ومرحوم علامه طباطبایی تفسیرالمیزان راقبل ازچاپ دراختیارایشان قرارمی دادند تانظرات خودرابه علامه ارایه کنندودرجلسه ای ایشان را در تفسیر المیزان شریک خود دانسته اند.

وی به تبیین شخصیت علمی و فلسفی علامه مصباح یزدی(ره) پرداخت و با بیان اینکه به اعتراف اندیشمندان و اهل فن، ایشان از اندیشمندان نظریه پرداز در مسائل فلسفی بودند، عنوان کرد: برخی از آثار فلسفی ایشان در حوزه های علمیه و دانشگاه های داخل و خارج از کشور تدریس می شود.

عضو هیات امنای دانشگاه قم اظهارداشت: علامه مصباح(ره) درمدیریت ،برنامه ریزی ، آینده نگری وجامع نگری وعمق اندیشه راهبردی کم نظیربود وبرای تربیت نیروی انسانی موردنیاز جامعه ونظام نهادسازی وبه تربیت کادرعلمی کارآمدوروزآمدبرای گام اول ودوم انقلاب پرداخت.

وی اشراف علامه مصباح(ره) بر علوم انسانی جدید را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان در عرصه علوم انسانی رویکردی نقادانه ونوآورانه دارند؛ به عنوان نمونه یکی از اساتیدکه برای تالیف کتاب کجروی اجتماعی اقدام به جمع آوری نظریات مختلف غربی، قرآنی و روایی کرده بود، هنگامی که کتاب معارف قران علامه مصباح(ره) را مطالعه کرد به اذعان خودش نظریه ها ی بدیع و نقش آفرینی را دراین کتاب یافته بود که منحصر به فردایشان است.

عضوشورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه علامه مصباح یزدی(ره) در جنبه های مختلف به جامعه علمی ، پیشرفت علم وبویژه علوم انسانی خدمات شایانی ارائه داده اند، مطرح کرد: آثارایشان درعلوم اجتماعی، فلسفه های مضاف وعلم ودین گواه این واقعیت است.آیت الله رجبی بابیان اینکه کتاب آذرخش کربلای ایشان رویکرد جدیدی به تاریخ راارایه کرده که اعجاب رهبر معظم انقلاب را درپی داشت.

وی اظهارداشت: علامه مصباح یزدی در زمینه شرح احادیث، ادعیه و زیارات،نیز رویکرد و تحلیل نوینی عرضه کرده است.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی(ره) از نظر مسائل اجتماعی و سیاسی نیز بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب، دارای بصیرت کامل بودند، تصریح کرد: ایشان جریانات انحرافی را به خوبی تشخیص داده و به مبارزه با آن می پرداختند؛ یکی از کارشناسان غربی در این رابطه گفته بود «قاتل دموکراسی غربی، محمدتقی مصباح یزدی است».

وی با اشاره به اینکه علامه مصباح یزدی(ره) از شخصیت های کم نظیر عرصه مقابله با نظریات انحرافی و التقاطی بودند، ابراز داشت: آیت الله مشکینی(ره) فرموده بودند «حوزه های علمیه باید سال ها هزینه های زیادی صرف کنند تا یک فرد مانندآیت الله مصباح تربیت شود»؛ مراجع تقلید نیز با تجلیل از ایشان یاد می کنند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به عمق اندیشه استراتژیک علامه مصباح یزدی(ره) ابراز داشت: امروز باید دانست که تداوم این تفکر و این اندیشه سترگ برای دشمنان و غرب زدگان خوشایند نیست و برای همین به ایشان هجمه می کنند.

وی اهانت به ساحت مقدس علامه مصباح یزدی(ره) را پنجه به آفتاب کشیدن دانست و تصریح کرد: طبق بیان حکیمانه رهبرمعظم انقلاب برخی جریانات در برابر قدرت علمی و منطقی علامه مصباح یزدی(ره) سخنی برای گفتن ندارند، به ایشان هجمه می کنند و این تهاجمات بر عظمت ایشان خواهد افزود و سر آن نیز این است که این عالم ربانی جز برای رضای خدا تلاش نمی کردند.

ارسال نظرات