۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۸۸۰۷۴
از سوی خبرگزاری رسا؛

پرونده «ایستگاه رسانه ای اسلام» منتشر می شود

پرونده «ایستگاه رسانه ای اسلام» منتشر می شود
خبرگزاری رسا با توجه به اهمیت نهضت عاشورا و جذابیت های پیاده روی اربعین پرونده ای به نام ایستگاه رسانه ای اسلام منتشر می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، پیاده روی اربعین حادثه بی نظیر تاریخ اسلام است که بعد از گذشت قرن ها میلیون ها نفر از سرزمین های اسلامی به سمت یک مکان مقدس با عشق و شور و حال وصف نشدنی حرکت می کنند، حادثه ای که هر سال تنها در یک برهه زمانی کوتاه انجام می شود اما پیام های بی انتهایی را برای جهانیان صادر می کند.

راه‌پیمایی اربعین از مصادیق قوت دنیای اسلام است، امروز هم در دنیای پیچیده‌ی پُرتبلیغات و پُرهیاهویی که بر بشریّت حاکم است، این حرکت اربعین، یک فریاد رسا و یک رسانه‌ی بی‌همتا است، چنین چیزی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد، اینکه میلیون‌ها انسان مسیری چند روزه را با شور و حال وصف ناشدنی طی می کنند، نه فقط از یک شهر یا یک کشور بلکه از کشورهای مختلف و نه فقط از یک فرقه‌ی اسلامی بلکه فِرَق مختلف اسلامی و حتّی بعضی ادیان غیر اسلامی انجام می شود، اربعین وحدت حسینی است و شعار الحسین یجمعنا شعار کاملاً درستی است که در این ایام بین همۀ مردم چه آن ها که در مسیر راهپیمایی حضور فیزیکی دارند و چه آن ها که دل هایشان روانه این مسیر ملکوتی است، فراگیر می شود.

رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی های خود به مناسبت ایام اربعین سید و سالار شهیدان بیان کردند این کسانی که این راه را طی کردند و این حرکت عاشقانه  و مؤمنانه را دارند انجام می دهند، واقعاً حسنه‌ای را انجام می دهند. این یک شعار بزرگ است، لا تُحِلّوا شَعائِرَ الله، و بلاشک جزو شعائرالله است.

تمدن اسلامی با محوریت پیاده روی اربعین در مقابل تمدن غرب قرار می گیرد، تمدن غربی قُدسیت‌زدایی از عالم می‌کند و پیاده روی اربعین به عنوان نماد تمدن اسلامی نه به شکل یک فرهنگِ فردیِ بسته بلکه به شکل یک فرهنگِ اجتماعیِ عظیم در قالب راه‌پیمایی و تظاهرات که خودش امر جدیدی است بروز قُدسی پیدا می‌کند.

راه‌پیمایی اربعین یک راه‌پیمایی ملی نیست؛ نه برای عراقی‌ه و نه برای ایرانی‌ها و نه برای لبنانی‌ها، در واقع برای کشور خاصی نیست و جنبه‌ای فراملی دارد. این خود، نشان‌دهنده یک زیست تمدنی است.

 پیاده‌روی اربعین فرصت مناسبی برای ایجاد رابطه با ملت‌ها است و دو کشور اسلامی ایران و عراق با استفاده از ظرفیت پیاده روی اربعین می توانند زمینه‌ساز  شکل‌گیری امت واحده در بین ملت‌های مسلمان باشند و زمینه‌ تحقق هدف نهایی امت اسلامی یعنی «تشکیل تمدن نوین اسلامی» را احیاء کنند و به این وسیله پیوندهای مستحکم میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی، ملیت‌ها و اقوام مختلف در این راهپیمایی بیشتر شود.

در همین راستا خبرگزاری رسا با توجه به اهمیت نهضت عاشورا و جذابیت های پیاده روی اربعین پرونده ای به نام  ایستگاه رسانه ای اسلام منتشر کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
کجاس؟
0
0