۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۸۸۴۰۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

هنر ظرفیتی مهم برای انسان سازی و کسب معرفت است

هنر ظرفیتی مهم برای انسان سازی و کسب معرفت است
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر این که نباید از هنر سوء استفاده شود، گفت: استفاده نادرست از هنر آسیبی جدی است که موجب مظلومیت و انزوای آن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعضای هیأت مدیره خانه هنرمندانه استان گفت: هنر نعمت و ودیعه الهی‌ است که به انسان داده شد و عدم استفاده از ظرفیت هنر در جامعه و هم‌چنین استفاده نادرست از آن منجر به آسیب می شود.

وی با بیان این که عدم توجه به بسترهای فرهنگی هنری، فقدان بهره‌برداری و عدم احیای آثار فرهنگی از جمله تهدید‌ها و آسیب‌های حوزه فرهنگی و هنری است، افزود: این مسأله در استان نیز مغفول مانده است، به همین دلیل هنرمندان می‌توانند در توسعه این ظرفیت‌ها مطالبه‌گری داشته باشد.

امام جمعه ساری، انسان سازی و کسب معرفت را از دیگر ظرفیت های هنر عنوان کرد و گفت: چنین هنرمندی نقش قابل ملاحظه‌‌ای در توسعه اهداف والای انسانی و پیشبرد آرمان‌ها خواهد داشت و به همین دلیل وظیفه جامعه هنری در این خصوص، حساس و سنگین است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که اهمیت تحرک تبلیغی و ترویجی برای تبیین هنر در جامعه و در میان آحاد مردم ضروری‌ است، ادامه داد: باید ارزش هنر برای جامعه و افکار عمومی بیش از این روشن شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که استفاده نادرست از هنر از آسیب‌های مهمی است که این مسأله باعث مظلومیت و انزوای آن خواهد شد، افزود: نباید هنر موجب سوء استفاده شود و هنرمندان در این حوزه حساس باشند تا هنر از آسیب‌ها مصون بماند.

امام جمعه ساری، جهاد فرهنگی را از جمله دیگر وظایف هنرمندان برشمرد و گفت: این مهم را باید در چند حوزه از جمله مبارزه و مطالبه گری از مسؤولان، مبارزه با سو‌ء استفاده‌های هنری، معرفی و ترویج هنر و ارتقای شناخت عمومی، احیا و توسعه داشته‌های فرهنگی و هنری، استفاده درست از شیوه‌های هنری و تعقل در آن و تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای همسو و هم افزایی با آنان پیگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: برای حرکت در مسیر توسعه فرهنگ و هنر و رسیدن به نتیجه مطلوب، باید الگویی جامع داشت و نداشتن الگو در حوزه‌‎ صنعت، کشاورزی، گردشگری و دیگر بخش‌ها از آسیب‌های اساسی استان است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت تقویت ظرفیت های بومی در حوزه هنر تأکید کرد و گفت: باید علاوه بر این با ایجاد الگویی توسعه محور، هنر مازندران را مبتنی بر داشته‌های تاریخی، فرهنگی، نخبگان و دیگر ظرفیت‌ها و استعدادها در مسیر شکوفایی و تحول مبتنی بر پایه علم، فرهنگ و هنر، ایمان و عقل توسعه بخشید.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: رویداد ساری ۲۰۲۲ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو را باید جدی بگیریم و کار را در قامت اصلی خود ترسیم و هنرمندان هم در این زمینه نقش خود را ایفا کنند./950/

ارسال نظرات