۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۸۸۶۵۵
ایستگاه رسانه‌ای اسلام (۱۳)؛

اربعین، راهپیمایی هدفمندِ عظیم و منحصر به فرد

اربعین، راهپیمایی هدفمندِ عظیم و منحصر به فرد
حجت الاسلام مقامی گفت: مهم ترین وظیفه حوزه علمیه در ارتباط با مسأله اربعین معرفت افزایی و تبیین کلمات اباعبدالله الحسین علیه السلام در این مسیر است.

حجت الاسلام عبدالمجید مقامی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به حدیث ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة گفت: در این حدیث دو مطلب ذکرشده است، امام چراغ هدایت و کشتی نجات است، در رابطه با قسمت اول باید گفت تمام تشکیلات اباعبدالله (پرچم، هیأت روضه ها، پیاده روی اربعین و...) مصادیق مصباح الهدی هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش رسانه در تبلیغ این سفر معنوی اظهار داشت: برای جذب مردم جهان به سمت پیاده روی اربعین باید چراغ فروزان اباعبدالله را فروزان تر کنیم و فروزان تر شدن این چراغ هدایت راه های مختلفی دارد، یکی از راه های آن رسانه است، باید رسانه های داخلی و بین المللی را در مسیر تبلیغ اربعین به کار برد.

وی با اشاره با بیان اینکه اربعین یک راهپیمایی هدفمندِ منحصر به فرد است، بیان کرد: راه حل دیگر استفاده از فضای مجازی است، باید فعالین این فضا، سایر ملل را به پیاده روی اربعین دعوت کنند، همایش اربعین منحصر به فرد است، چنین راهپیمایی در جهان حتی از گذشته های دور بی سابقه بوده و نظیری برای آن نداریم، اربعین یک راهپیمایی هدفمندِ عظیم و منحصر به فرد است.

حجت الاسلام مقامی با اشاره به سفینه النجاة بودن اباعبدالله تصریح کرد: حضرت علاوه بر چراغ هدایت کشتی نجات است یعنی چراغ هدایت را ممکن است ما ببینیم اما با چه ابزاری حرکت کنیم، مهم است، ابزار حرکت کشتی است مثل کشتی حضرت نوح که اهل هدایت بوسیله آن نجات پیدا کردند.

وی ادامه داد: منظور از کشتی نجات اباعبدالله معرفت افزایی است، یعنی حالا که مشخص شد امام حسین علیه السلام چراغ هدایت است چگونه به سمت او حرکت کرد، مسیر اربعین مسیر معرفت افزایی و رشد معنویت است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به ظرفی تبلیغی اربعین اذعان کرد: اربعین ظرفیت بزرگ و بی بدیلی است که همۀ مسلمانان باید برای گسترش این راهپیمایی و بیشتر شدن این ظرفیت تلاش های لازم را در عرصه تبلیغاتی و امکانات و معرفت افزایی راهپیمایی کنندگان بکار بگیرند، باید در مسیر راهپیمایی حلقه های معرفت افزایی توسط متخصصین امر تشکیل داد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در پایان خاطرنشان کرد: مهم ترین وظیفه حوزه علمیه در ارتباط با مسأله اربعین معرفت افزایی و تبیین کلمات اباعبدالله الحسین علیه السلام است، رسالت حوزه های علمیه در گردهمایی بزرگ اربعین تبیین کشتی نجات بودن اباعبدالله الحسین علیه السلام می باشد و باید سخنان امام را در این مسیر شرح داده و تبیین کرد.

ارسال نظرات