۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۹۳۲۳۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

عمل به سیره نبوی تنها راه عبور جامعه اسلامی از مشکلات است

عمل به سیره نبوی تنها راه عبور جامعه اسلامی از مشکلات است
مازندران - حجت الاسلام بابائیان، نبی مکرم اسلام را محور وحدت در جهان دانست و گفت: امروز امت اسلامی برای عبور از مشکلات باید به سیره نبوی بازگردد.

حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع) گفت: قرآن باران رحمت الهی و اقیانوس معرفت و پیامبر گرامی اسلام سحاب فیض آفرین آسمانی و عترتش کشتی نجات بشریت هستند.

وی با بیان این که همه نعمت های بشری در پرتو وجود پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) است، افزود: انسان بدون انس با قرآن و عشق به پیامبر(ص) و آل بیت(ع) او از پلیدی شرک و نفاق پاک شدنی نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران از پیامبرگرامی اسلام به عنوان منادی وحدت برای همه انسان‌های عالم یاد کرد و خاطرنشان کرد: آیه «واعتصموابحبل الله جمیعا ولا تفرقوا»، دستور محکم و حیات بخش برای مسلمانان است.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که بشریت برای عبور از بحران ها و مشکلات راهی جز تکیه بر سیره نبوی ندارد، بیان داشت: بدون کفر به طاغوت، اعتصام به حبل الله و تمسک به عروه الوثقای الهی، امکان پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به این که نبی مکرم اسلام محور وحدت در جهان است، خاطرنشان کرد: امروز امت اسلامی برای عبور از مشکلات فعلی راهی جز تکیه کردن به سیره نبوی و ارزش های اهل بیت(ع) ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی از اصول مهم و اساسی سیره نبوی فاصله گرفته است، بیان داشت: همین مسأله موجب بروز مشکلات و بحران های بسیاری در جامعه اسلامی شده است.

حجت الاسلام بابائیان با تأکید بر این که پیامبر گرامی اسلام اسوه ای حسنه بودند، خاطرنشان کرد: اخلاق دینی و همه حسنات و خوبی ها در پیامبر گرامی اسلام متجلی بود.

وی با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) با آوردن دین اسلام به عنوان کامل ترین دین بشریت را از جهل و نادانی نجات دادند، افزود: امروز هر چه داريم از شجره طيبه نبوت است و اگر پيامبر نبود سراسر دنياي بشريت به بربريت به تمام معنا گرفتار مي‌شد.

استاد حوزه علمیه مازندران از پيامبرگرامی اسلام به عنوان هديه ای الهي براي مسلمانان یاد کرد و گفت: نبی مکرم اسلام در شرایطی به دنيا آمده بودند که مکه پر از عرب جاهل بود و ایشان با بزرگترين معجزه الهي يعني قرآن کريم توانست اين جاهليت را از اعراب مکه دورکند.

حجت الاسلام بابائیان با تأکید براین که امروز توجه به سيره اخلاقي پيامبر گرامي اسلام و الگو قراردادن آن حضرت در زندگي براي هر فرد مسلمان ضروري است، تصریح کرد: جامعه اسلامی برای رسیدن به رستگاری باید سیره نبی مکرم اسلام را الگوی خود قرار دهد.

وی از پیامبر گرامی اسلام به عنوان احیاگر دین، معنویت و اخلاق در جامعه بشری یاد کرد و با بیان این که نبی مکرم اسلام با آوردن معجزه بزرگ الهی یک تحول عظیمی در جهان بشریت ایجاد کردند، خاطرنشان کرد: پيامبر اسلام با اتكا به قدرت الهي و تلاش خود توانستند جامعه عرب آن زمان را در مسیر صحیح هدایت کنند./950/

ارسال نظرات