۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۶۹۵۳۲۷
حجت الاسلام احتشام در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

سکوت موسسه تنظیم و نشر دربرابر تفسیرهای غلط معاندان نظام از امام

سکوت موسسه تنظیم و نشر دربرابر تفسیرهای غلط معاندان نظام از امام
حجت الاسلام احتشام گفت: خبرگزاری رسا از میان رسانه هایی که می خواهند خط امامین انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی را تبیین و دفاع کنند، یکی از بهترین رسانه ها بوده است.

حجت الاسلام علی احتشام استاد حوزه علیمه، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با انتقاد از عملکرد موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در حفظ و صیانت از اندیشه و سیره امام راحل، گفت: زمانی که از دین و اسلام در دنیا خبری نبود و فردی در کشورهای اسلامی به مدیریت فقه نمی اندیشد، امام خمینی(ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی با بصیرت و شجاعت و اراده قوی توانست رنگ خدایی در اداره حکومت ها و تدبیر جوامع را ارائه کند.

حجت الاسلام احتشام با بیان اینکه در میان علما و فرهیختگان فردی همچون امام خمینی(ره) سراغ نداریم، تصریح کرد: باید آثار و تألیفات ارزشی و رویشی امام خمینی(ره) را آنگونه که در خور شأن ایشان بوده به جامعه و همگان معرفی کنیم، از این رو نخستین جایی که برای نشر اندیشه های امام راحل مسؤولیت رسمی برعهده دارد، قطعا موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) است که با ابتکار مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد خمینی تأسیس و راه اندازی شد.

موسسه تنظیم و نشر در بعد ایجابی و سلبی حفظ و صیانت از اندیشه های امام موفق عمل نکرده

وی با بیان اینکه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در بعد ایجابی و سلبی حفظ و صیانت از اندیشه های امام خمینی(ره) موفق عمل نکرده، افزود: انتظار می رفت که این مؤسسه در بعد ایجابی، اندیشه های امام راحل را برای نسل های جدید به جهانیان عرضه بدارد، اما متأسفانه در این جهت این مؤسسه چندان نمره مطلوبی کسب نکرده است.

امام جمعه موقت کاشان ابراز داشت: در دوره ای که استکبار، صهیونیسم و منافقان داخلی و خارجی برای نابودی تفکر اسلام ناب حضرت امام خمینی(ره) هم قسم و هم پیمان شدند و با توهین و اتهام، به ارائه تفسیری غلط از فرمایشات و سیره امام راحل برای تطهیر استکبار جهانی پرداختند، از این رو باید موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با تبیین گری های به موقع از این گونه اتهامات و تفسیرهای غلط جلوگیری می کرد که متأسفانه این مؤسسه در این زمینه چندان موفق عمل نکرده است.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: اگر چه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) فعالیت هایی را انجام داده، اما در خور شان بنیانگذار انقلاب اسلامی در بعد ایجابی و سلبی نبوده است.

کم کاری موسسه تنظیم و نشر در انتشار و ترویج نامه امام و رنج‌نامه سیداحمدآقا

وی با انتقاد از چاپ محدود رنج‌نامه حاج احمد آقا از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: عده ای ناجوانمردانه حاج احمد آقا را در زمینه موضع گیری امام خمینی(ره) در ماجرای عزل قائم مقام رهبری مقصر دانستند و یادگار امام را مورد هجمه قرار دادند، از این رو حاج احمد آقا دست به قلم شده و به عنوان رنج‌نامه با تأکید بر اینکه به عنوان شاگرد برای استاد این قلم به حرکت درآمده، به تذکر و نکاتی دلسوزانه پرداخت و آزرده خاطری روحی امام را در این قضیه مطرح کرد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: سید احمد آقا در این رنج‌نامه تذکر داد اولین فردی بوده که قضیه قائم مقام معزول را در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرده، که این امر از روی نگرانی برای انقلاب و جان حضرت امام خمینی بوده است.

حجت الاسلام احتشام اظهار کرد: متاسفانه باند مهدی هاشمی و اصلاح طلبان که عکس قائم مقام معزول را از نهادهای نظامی و غیر نظامی پایین کشیدند اما با دلبستگی جناحی و سیاسی نه تنها از رویکرد حاج احمد آقا دفاع نکردند، بلکه ایشان را تخطئه کردند.

امام جمعه موقت کاشان اظهار کرد: نامه امام خمینی در 6 فروردین 68 و هشتم فروردین 68 و رنج‌نامه فرزند امام می توانست از فتنه ها در دوران بعدی جلوگیری کند، اما مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) آن گونه که باید و شاید در انتشار این مطالب اقدام نکرد.

وی ابراز داشت: امام راحل نیز خطاب به بیت منتظری فرمودند که شما می خواهید بعد از من از کانال لیبرال ها، انقلاب ملت مظلوم ایران را به منافقین تحویل دهید، اما تا من زنده هستم نمی گذارم این اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام احتشام تصریح کرد: متأسفانه این مؤسسه در تبیین این فراز حساس امام خمینی(ره) و انتشار نامه ها و رویکرد امام در عزل قائم مقام نه تنها پیش قدم نشد، بلکه با سکوت و کم اهتمامی خود بدین مسأله زمینه سوء استفاده دیگران را فراهم کرد.

عملکرد مثبت خبرگزاری رسا در صیانت و دفاع از ارزشهای نظام و امامین انقلاب

وی با بیان اینکه باید هر رسانه ای را نسبت به امکانات آن سنجش کرد، گفت: از میان رسانه هایی که می خواهند خط امامین انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی را تبیین و دفاع کنند، خبرگزاری رسا یکی از بهترین رسانه ها بوده، هرچند نقدهایی نیز بر آن وارد است.

امام جمعه موقت کاشان بیان کرد: باید خبرگزاری رسا همواره علم عدالت خواهی به ویژه در حوزه را بالاتر و محکم تر از دیگر رسانه ها بردارد و با مهندسی بر خط امامین انقلاب و ایستادگی از آرمان های اسلامی محافظت و صیانت کند.

حجت الاسلام احتشام با بیان اینکه خبرگزاری رسا در حفظ و صیانت، دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی، امامین انقلاب و ارزش های حوزوی از بهترین رسانه ها است، افزود: امیدواریم این رسانه حوزوی همچنان به دور از جوسازی‌ها و فضاسازهای دشمنان داخلی و خارجی در دفاع از نظام اسلامی و خط امامین انقلاب ثابت قدم و استوار بماند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
تحلیل زیبا بود.
0
0