۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۹۷۷۰۴

تعیین نمایندگان رییس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما+سوابق

تعیین نمایندگان رییس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما+سوابق
آیت‌الله رئیسی در احکامی آقایان محمدمهدی اسماعیلی و محمدحسین صفارهرندی را به نمایندگی رییس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای بند(۱) ماده(۱) و ماده(۲) قانون نحوه اجرای اصل(۱۷۵) قانون اساسی در بخش نظارت مصوب ۱۳۷۰/۷/۱۱ مجمع تشخیص مصلحت نظام آقایان «محمدمهدی اسماعیلی» و «محمدحسین صفارهرندی» را به نمایندگی در شورای نظارت بر سازمان صدا‌ و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

محمد مهدی اسماعیلی

گفتنی است، محمدمهدی اسماعیلی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است. او دانش‌آموخته دکتری علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است. تحصیلات حوزوی را نیز تا پایان دوره سطح ادامه داده است.

صفاز هرندی

محمدحسین صفار هرندی روزنامه‌نگار ایرانی و از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است که از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بود.

وی اصالتا از شهر هرند از توابع شهرستان اصفهان است. وی در سال ۱۳۵۲ در رشته راه و ساختمان دانشگاه علم و صنعت پذیرفته و وارد این دانشگاه شد. سپس در سال ۱۳۷۲ دوره دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه و در سال ۱۳۷۳ دوره نظری مدیریت استراتژیک را به پایان رساند.

لازم به ذکر است، شورای نظارت بر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از ۶ عضو (۲ نفر به انتخاب رئیس‌جمهور، ۲ نفر به انتخاب رئیس قوه قضائیه و ۲ نفر به انتخاب مجلس شورای اسلامی) تشکیل می‌شود.

دو نماینده پیشین رییس جمهور دولت دوازدهم در این شورا،‌ حسام‌الدین آشنا و علیرضا معزی بودند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
Husin
-
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱
قبیله عراق. رد تقلب در انتخابات
در بسیاری از رد جعل و تقلب وجود دارد.
و خشم قبیله ای.
1
0