۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۹۹۰۶۲
آیت الله حیدری در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

علامه مصباح، نماد مقابله با موج انحرافات دوم خرداد و اندیشه های سکولاری

علامه مصباح، نماد مقابله با موج انحرافات دوم خرداد و اندیشه های سکولاری
نماینده مجلس خبرگان گفت: علامه مصباح یزدی از بارزترین عالمان شیعی بود که در مقابل موج انحرافات جریان دوم خرداد به روشنگری در جامعه پرداخت.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن گرامیداشت نخستین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی، به تبیین سیره علمی، اخلاقی و مبارزاتی ایشان پرداخت و گفت: درگذشت علامه مصباح یزدی مایه خسران و صدمه جبران ناپذیری برای حوزه های علمیه و نظام اسلامی بود.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله علامه مصباح یزدی دارای جامعیت علمی و سیاسی بود، خاطرنشان کرد: علامه مصباح فیلسوف بزرگ شرق و درس آموخته در محضر علامه طباطبایی و نیز عارفی بزرگ و متخلق به اخلاق الهی بود که از محضر حضرت آیت الله بهجت بهره برده و نیز سیاستمداری بزرگ و از یاران امام خمینی(ره) به شمار می رفت.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه علامه مصباح یزدی هوشمندانه مبارزات حوزه علمیه و ملت ایران علیه رژیم ستم شاهی را اداره می کرد، گفت: در دوران تبعید حضرت امام خمینی(ره)، علامه مصباح یزدی با همراهی آیت الله مشکینی، آیت الله بهشتی و رهبر معظم انقلاب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را بنیان گذاری کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: علامه مصباح یزدی در کنار فعالیت های علمی و اندیشه ای خود، نسبت به خطوط انحرافی حساسیت ویژه ای داشت و ایشان شجاعانه برای مقابله با جریان انحرافی ورود پیدا کرد و به هدایت گری و روشن گری مردم و نسل جوان می پرداخت.

وی با بیان اینکه علامه مصباح یزدی همواره حامی نظام اسلامی و امامین انقلاب و ولایت فقیه بود، گفت: علامه مصباح یزدی در مجلس خبرگان رهبری، مجمع جهانی اهل بیت و شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشت و همچنین ایشان مؤسس دفتر همکاری حوزه و دانشگاه، مؤسسه در راه حق و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: علامه مصباح یزدی نقش مهمی در وحدت حوزه و دانشگاه ایفا کرد و ایشان بسیاری از دانشگاهیان را از معارف علوم انسانی اسلامی اصیل سیراب کرد.

آیت الله حیدری با اشاره به سابقه مبارزاتی علامه مصباح و مقابله با اندیشه های سکولاری در دوران اصلاحات، تصریح کرد: دوران دوم خرداد و اصلاح طلبان که بستر تهاجم فرهنگی خطرناک به کشور فراهم شده بود، علامه مصباح یزدی در این دوران شجاعانه به روشن گری و صیانت از عقاید اندیشه اصیل اسلامی پرداخت.

وی علامه مصباح یزدی را بارزترین عالم شیعی دانست که در مقابل موج انحرافات جریان دوم خرداد به روشنگری پرداخت و افزود: این عالم بزرگوار توانست بخش بزرگی از طلاب و نسل جوان را به طریق صحیحی هدایت کند.

ارسال نظرات