۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۶۹۹۹۶۷
امام جمعه شهرستان روانسر:

هیچ جامعه ای پیشرفت ندارد مگر اینکه به علم و علما توجه ویژه کند

هیچ جامعه ای پیشرفت ندارد مگر اینکه به علم و علما توجه ویژه کند
کرمانشاه ـ  ماموستا محمدی گفت: یکی از نیازهای اساسی بشر رسیدن به کمال است و راه رسیدن به آن کسب است و هیچ جامعه ای پیشرفت ندارد مگر اینکه به علم و علما توجه ویژه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، کارگاه توانمندسازی روحانیون اهل سنت امروز با موضوع «آشنائی با مبانی گفتمان تقریب و نقش روحانیت در تمدن سازی نوین اسلامی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب» در روانسر برگزار شد.

در این کارگاه، امام جمعه شهرستان روانسر به اهمیت علم و دانش در جامعه اشاره کرد و علم دانش را بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: بزرگان دین ما هم به کسب علم توصیه کرده اند و علم آنقدر با اهمیت بوده که در غزوه بدر پیامبر (ص) فرمودند : «هرکس سه نفر از مسلمانان را باسواد کند آزاد می شود».

ماموستا ملامحمد محمدی افزود: علماء وارث پیامبرانند و وظیفه سنگینی در راهنمایی و ارشاد مردم بر عهده دارند

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود بیان داشت: علم بی عمل هیچ ارزشی ندارد و در کسب علم و دانش هم فقط باید دستورات خداوند و دین مبین اسلام را رعایت کرده و صرفا جهت امورات دنیوی به تحصیل علم نپردازند.

امام جمعه شهرستان روانسر یادآور شد: یکی از نیازهای اساسی بشر رسیدن به کمال است و راه رسیدن به ان کسب علم و توجه به علما است و هیچ جامعه ای پیشرفت ندارد مگر اینکه به علم و علما توجه ویژه کند.

گفتنی است که در این کارگاه ۸۰ نفر از ائمه جمعه و جماعت اهل سنت استان کرمانشاه حضور داشتند./1400/پ210/

ارسال نظرات