۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۷۰۱۴۶۲
آیت الله حسینی مازندرانی تأکید کرد؛

ضرورت تبیین شخصیت و سلوک معنوی آیت الله کوهستانی

ضرورت تبیین شخصیت و سلوک معنوی آیت الله کوهستانی
مازندران - تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ره) شهر ری بر ضرورت تبیین شخصیت و سلوک معنوی آیت الله کوهستانی(ره) تأکید کرد.

آیت الله حسینی مازندرانی از علمای مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با تقدیر از برگزار کنندگان همایش ملی آیت الله کوهستانی(ره) گفت: با توجه به این که سال ها است از ارتحال این عالم ربانی گذشته بهتر بود برگزاری چنین همایشی سال های پیش صورت می گرفت.

وی با بیان این چنین عالم بزرگی در مازندران نداشتیم و بلکه در ایران هم کمتر داشتیم، افزود: همه افراد به آیت الله کوهستانی(ره) علاقه مند بودند و حتی دشمنان نیز به ایشان محبت داشتند.

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به این که آیت الله کوهستانی شاگردان بسیار برجسته ای را تربیت کردند، گفت: در قرآن کریم ایمان و عمل لازم و ملزوم یکدیگر بیان شده و این عالم بزرگ هر آنچه که بیان می کردند را جامه عمل پوشاندند.

وی با بیان این که رفتار و گفتار و ظاهر و باطن آیت الله کوهستانی(ره) یکسان بود، بیان داشت: این عالم وارسته شخصیتی بودند که در این عصر و زمان نداریم.

آیت الله حسینی مازندرانی به زهد و ساده زیستی آیت الله العظمی کوهستانی(ره) اشاره کرد و گفت: این عالم برجسته همواره از پارچه کرباس برای دوخت لباس استفاده می کردند که پنبه زمین خودشان بود.

این استاد برجسته حوزه با بیان این که آیت الله کوهستانی(ره) همواره بر روی حصیر می نشست، ادامه داد: سبک زندگی این شخصیت بزرگ کاملاً زاهدانه بود.

تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، مردم داری را از جمله ویژگی های دیگر آیت الله کوهستانی(ره) برشمرد و افزود: این فقیه عالیقدر بخش همواره در کنار مردم بود و امروز هم که سال ها از ارتحال ایشان می گذرد هنوز مردم ارادت و دلدادگی خاصی به این عالم ربانی دارند.

وی در ادامه سخنان خود برگزاری همایش ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی(ره) را اقدامی شایسته و ارزشمند دانست و تصریح کرد: باید این همایش با عظمت خاص و در خور شأن و منزلت آن عالم ربانی برگزار شد و تنها به یک برنامه مختصر اکتفا نشود.

آیت الله حسینی مازندرانی با بیان این که باید زمینه حضور گسترده مردم در این همایش ملی فراهم شود، افزود: آیت الله کوهستانی فردی نبود که کسی او را نشناسد بلکه در همه جا نام مبارک ایشان برده می شود و همان طور که مردم نیز اذعان دارند مثل ایشان نداریم.

وی بر ضرورت تبیین شخصیت و سلوک معنوی آیت الله کوهستانی(ره) در این همایش تأکید کرد و گفت: تکریم از چنین شخصیت برجسته ای به طور حتم ضرورت دارد و باید بیش از پیش شخصیت این چنینی را به جامعه امروز معرفی کنیم.آیت الله حسینی مازندرانی تأکید کرد./950/ت302/

ارسال نظرات