۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۷۰۱۶۰۱
عضو فقهای شورای نگهبان:

آیت الله صافی انسانی متعهد برای عمل به وظایف انقلابی بود

آیت الله صافی انسانی متعهد برای عمل به وظایف انقلابی بود
آیت الله شب زنده دار گفت: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی انسانی متعهد برای عمل به وظایف انقلابی بود و مسئولیتهای مهمی در خبرگان رهبری و شورای نگهبان داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله شب زنده دار امروز در درس خارج خود با تسلیت رحلت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: با تاسف فراوان و دردمندی عمیق رحلت فقیه وارسته، متقی، بصیر و مدافع راستین اهل بیت علیهم السلام مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ لطف الله صافی رضوان الله تعالی علیه را خدمت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، حوزه های علمیه تشیع، مراجع بزرگوار، رهبری معظم و همه شیعیان و موالیان اهل بیت علیهم السلام و به خاندان مکرم و وابستگان آن بزرگوار تسلیت عرض می کنم.

وی افزود: جداً این رحلت، فاجعه ای بزرگ برای جهان تشیع بود، در روایت مبارکه ای از صدوق در مشیخه من لایحضرالفقیه است که امام صادق (ع) در مورد رحلت ابان بن تغلب می فرماید: مرگ ابان بن تغلب قلب من را به درد آورده است، چرا که او فقیه و وارسته بود و امام به او فرموده بود در مسجد بنشیند و فتوا دهد.

استاد درس خارج حوزه با اشاره به اینکه وقتی یک فقیه به تمام معنا و با تقوا و جامع الشرایط از جامعه تشیع گرفته می شود، قلب امام به درد می آید، اظهار داشت: امروز باید گفت که رحلت این فقیه بزرگوار که مدافع اهل بیت و متاثر در احکام الهی بود و هیچگونه تعرض به احکام الهی چه در زمان طاغوت و چه بعد از انقلاب را برنمی تافت، قلب امام را به درد آورده است.

استاد درس اخلاق حوزه با بیان اینکه یکی از خصوصیات ایشان این بود که اگر مسئولی به وظیفه اش درست عمل می کرد از او تشکر کرده و او را تشویق می کرد، خاطرنشان کرد: هرگاه یک مسئول موضع درستی داشت و در کار خود سهل انگاری نمی کرد، خودشان تماس می گرفتند و از او تقدیر می کردند.

وی با اشاره به بینش صحیح و بصیرت حضرت آیت الله صافی اظهار داشت: ایشان انسانی متعهد برای عمل به وظایف انقلابی بودند و وظایف مهمی در خبرگان رهبری و شورای نگهبان داشتند و این نشان از تعهد ایشان در راه اسلام و انقلاب است. 

آیت الله شب زنده دار با اشاره به کتاب منتخب الاثر آیت الله صافی گفت: این کتاب به سفارش حضرت آیت الله بروجردی توسط ایشان به نگارش در آمده است که خدمتی به مهدویت و تشیع می باشد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ایران نژاد
Netherlands
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
انشالله روح این سرباز امام زمان با اهل بیت محشور باشه ،واقعا از دست دادن همچین افرادی برای اسلام سخته،خداوند غریق رحمتش کند
0
0