۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۷۰۲۲۸۹

تحلیل هفته

تحلیل هفته
تمام مشکلات امروز جامعه، عدم پایبندی به دستورات اسلام است که اگر مسئولین و مردم خود را ملزم به آن کنند، ایران به جامعه تراز جهانی تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، قدرت‌های غربی و در صدر آنها آمریکا، معروف به دیکتاتوری هستند ولی امروز همین کشورها دیگران را به دیکتاتوری متهم می‌کنند. امروز دیکتاتوری جدیدی بر آن افزوده شده که رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان دیکتاتوری رسانه‌ای یاد کردند و تصریح نمودند: «شما در مجموعه‌ی فضای مجازی اسم شهید سلیمانی را نمی‌توانید بیاورید، حذف می‌کنند. در فضای مجازی که کلیدش دست آنها است و زیر کلید آنها است، تحمّل اسم شهید سلیمانی را ندارند، تحمّل عکس او را ندارند؛ امروز این جور است». امروز هر پیام و محتوایی که با سیاست‌های صاحبان اصلی رسانه در تعارض باشد، اجازه انتشار ندارد.

از طرفی امروز که حتی کودکان هفت ساله هم با فضای مجازی سروکار دارند، این فضا در راستای بزرگ‌نمایی مشکلات در جمهوری اسلامی، تخریب اسلام، مفاهیم اسلامی و معانی معارف اسلامی کار می‌کند و بنابر تصریح رهبری در دیدار با همافران ارتش، این مسأله «وظیفه‌ای را بر دوش همه می‌گذارد». اولین و مهم ترین وظیفه بر دوش مسئولان ذی ربط است که باید زیرساخت‌های اینترنت را ملی کرده و اصطلاحا شبکه ملی اطلاعات را به وجود بیاورند و سپس سعی کنند با روشی مناسب، پلتفرم‌های جایگزینی ساخته و مردم را به سمت آن دعوت کنند و البته مردم و به خصوص خانواده‌ها موظف به جهاد تبیین نسبت به فرزندان خود هستند.

در ادامه سخنان، رهبری برای چندمین مرتبه به جهاد تبیین اشاره کردند و تصویر منتشر شده از بیعت همافران با امام خمینی را مصداق این جهاد خواندند و گفتند: «مسئله‌ی «روایت درست» این است؛ این مسئله‌ی «روایت درست حوادث» که بنده تأکید میکنم، این است». امروز جنگ اصلی جنگ روایت‌ها است که جبهه آن رسانه است و شاید بتوان گفت مهم‌ترین و شاید آخرین جنگ اسلام و کفر همین است. اگر روایت انقلاب و اسلام در اذهان جای گیرد، با هیچ هجمه‌ای حتی فقر دیگر شکست نخواهیم خورد. در این زمین نیز آسیب پذیر ترین قشر و اتفاقا مهم ترین آنها نسل چهارم انقلاب است که آینده در اختیارشان قرار دارد.

 

22 بهمن در کلام رهبری

 

22 بهمن و وظیفه ما

مسأله‌ای که بسیار جالب و قابل توجه است، اعتراض دین مداران و مدعی اسلام نسبت به اصل انقلاب اسلامی است که در دهه فجر، به خصوص امسال نمود بسیاری پیدا کرده است. حال اینکه بنابر فرمایشات امام خمینی، «22 بهمن سرآغاز حکومت اللَّه بر جهان» است و رهبر معظم انقلاب نیز در توصیف دهه فجر و پیروزی انقلاب فرمودند «دهه‌ی فجر، آن آیینه‌یی است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد. اگر این آیینه نبود، باز هم مثل همان دوره‌های تاریک و قرون خالیه، بایستی ما مینشستیم و اسمی از اسلام می‌آوردیم»؛ فارغ از بیانات بزرگان انقلاب، اگر کسی اوضاع فعلی اسلام را با پیش از انقلاب مقایسه کند، بدون شک خواهد فهمید که انقلاب بود که دوباره اسلام زنده کرد.

دشمنان سعی می‌کنند انقلاب را از یاد مردم ببرند و جاهلان داخلی نیز دائما با تحقیر و توصیفات دور از واقع در این مسیر در حرکتند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به یاد مردم می‌آورد و وظیفه انقلابی‌ها و دلدادگان به اسلام در این دهه بیش از پیش است. همانطور که رهبری فرمود، این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای دنیا شناخته شده نبود و دشمن در کنار تخریب انقلاب، سعی می‌کند امام را نیز از یاد مردم ببرد و یا شخصیت و چهره ایشان را مخدوش کند. حال اینکه دهه فجر تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار است و ما باید این را با زبانی بدیع و دقیق به گوش مردم، به خصوص نسل جدید برسانیم.

در کنار اینها، دشمنان داخلی که خود را با اسم اصلاح طلب معرفی می‌کنند اما در واقع همان لیبرال‌های غربی هستند، بر شیپور تحریف امام می‌دمند و در کنار تحریف ایشان و شخصیت‌های مؤثر انقلاب، دست به توهین‌هایی زده اند که نمونه اخیر آن را در توییتر یکی از فعالان رسانه‌ای لیبرال نسبت به حاج احمد آقا دیدیم. دهه فجر بستر همان «روایت» است که حضرت آیت الله خامنه‌ای در سخنرانی خود اشاره کردند و وظیفه است که روایت صحیحی را از زمان طاغوت و دوران مبارزات به گوش مردم برسانیم و در این زمینه، زبان تصویر و فیلم بسیار گویا است.

 

تعداد بازدید : 1

 

موشک خیبر شکن

در راستای جهاد تبیین و روایت که دستور رهبری است، باید به دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و آورده‌های انقلاب، اعم از مادی و معنوی را برای مردم تبیین نمود. از جمله مهم‌ترین پیشرفت‌های انقلاب که فقط و فقط علتش انقلاب بود، پیشرفت در ساخت تسلیحات است. خوب به خاطرها مانده که نخست وزیر پهلوی می‌گفت «ملتی که لیاقت لولهنگ سازی ندارد چگونه می‌تواند صنعت نفت را اداره کند!» و شکی نیست که این تفکر هرگز باعث پیشرفت ایران نمی‌شد. ضمنا مبادا خیال کنید که این تفکر به زیر خاک رفته بلکه از زبان دشمنان داخلی نیز شنیده می‌شود؛ منتها با این الفاظ که «قدرت رقابت در هیچ صنعتی جز قرمه سبزی و آبگوشت بزباش را نداریم»!

همچنین ملتی که آمریکا به جایش فکر کند و به او دستور بدهد، پیشرفتی نخواهد داشت و این مسأله در کلام رهبری نیز مطرح شد که «بچّه‌های نیروی هوایی از نزدیک دیکتاتوری مستشاران آمریکایی را دیده بودند» به گونه‌ای که در هیچ جای ارتش نیروهای آمریکایی این ‌جور تسلّطی نداشتند. اما امروز می‌بینیم که موشک‌هایی ساخته شده که کم نظیرند و به جد هم از ساختن تسلیحات هسته‌ای نهی می‌کنیم چون نیازی به آن نداریم. بلکه در چهل و سومین سال از پیروزی انقلاب ما از موشک راهبردی خیبر شکن از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران که با سوخت جامد کار می‌کند را رونمایی می‌کنیم.

چابکی و سرعت فوق‌العاده در اصابت اهداف در برد و شعاع ۱۴۵۰ کیلومتری از دیگر توانمندی‌های این موشک است و افتخار ما این است که این سامانه تمام‌ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان سختکوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است. همانطور که از اسم این موشک بر می‌آید، خیبر نشینان باید دوباره منتظر ویران شدن قلعه خود باشند زیرا در این ایام مذاکرات بسیار لب به تهدید گشودند.

 

مشکلات فرهنگی

 

ریشه مشکلات روز

اما در هفته گذشته شاهد مسائلی بودیم که دستاویز خوبی برای دشمنان شد. یکی قتل دختری 17 ساله به دست شوهرش و دیگری پخش آهنگ در جوار یک امام زاده توسط یک مدرسه دخترانه. هر دوی این اتفاق ناشی از مشکلات و معضلات فرهنگی است و نشانه ضعف ما در فرهنگ؛ اگر کسی بخواهد این را به انقلاب نسبت دهد، در نهایت بی‌انصافی و چه بسا نادانی قرار دارد. این را نیز باید گفت که هیج کسی منکر مشکلات فعلی و اشتباهات نیست بلکه اگر بنا به قیاس کردن باشد، اصلا بعد از انقلاب با قبل از آن قابل قیاس نیست و قطعا ما در مقابل این مسأله ایستادگی می‌کنیم؛ اما اگر قرار است وضع فعلی با آنچه که باید می‌شد مقایسه شود، ما نیز منکر کاستی‌ها نیستیم اما معتقدیم می‌شود به آنجا رسید.

مسئولان مربوطه باید دو مسأله فوق را پیگیری کنند. شاید برخی موضوع اول را از موضوع دوم مهم تر بدانند و عمق فاجعه را در آن بیشتر، اما حقیقت این است که موضوع دوم و همخوانی دختران مدرسه‌ای در کنار امام زاده بسی مهم تر و فاجعه بار تر از آن است. اگر دختری پس از ازدواج به فکر روابط ازاد می‌افتد و منجر به آن فاجعه می‌شود که البته نمی توان از جنایتی که صورت گرفته به سادگی گذشت و قطعا محکوم است، این روحیه و فکر قطعا در زمان نوجوانی و کودکی برای وی پدید آمده که در بزرگسالی و پس از ازدواج که کمی مستقل تر شد، دست به کارهایی می‌زند که در فکرش بود.

همانطور که امام فرمود امید من به شما دبستانی هاست، دشمن نیز در صدد ضربه زدن به دبستان‌ها و دانش آموزان است و اگر آموزش و پرورش نتواند در این دولت خود را اصلاح کند، شاید هیچ امیدی برای آینده ایران اسلامی متصور نباشد. اگر در این سن و سال دختر در مدرسه تربیت شد، قطعا پس از همسری خوب و مادری مهربان خواهد شد که امید جامعه است ولی اگر تربیت در دوران مدرسه شکل نگرفت، خیلی بعید است که در آینده بتواند جامعه را پیشرفت دهد. ضمنا باید یادآور شده که نقش مادران جامعه چندین برابر مهم تر از پدران است زیرا مربی مادر است و مردان را نیز مادرانشان تربیت کرده اند.

ارسال نظرات