۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۷۰۳۹۴۳
امام جمعه همدان:

هدف از مطالبه گری نزدیک شدن به عدالت است

هدف از مطالبه گری نزدیک شدن به عدالت است
نماینده ولی فقیه در همدان گفت: هدف از مطالبه گری نزدیک شدن به عدالت است و نزدیک شدن به عدالت نیز اقدام عملی لازم دارد و اقدام عملی می طلبد.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر امروز در مجلس خبرگان رهبری در چهارمین جلسه نقد گفت و گوی نخبگانی به میزبانی نهاد نماز جمعه کل کشور برگزار شد با اشاره به لزوم مطالبه گری در نماز جمعه و امکان پذیر نبودن برخی از مطالبه گری ها در آن اظهار کرد: باید برخی از مطالبه گری ها از مجرای قانونی پیگیری شود و ما با استفاده از این مجاری می توانیم مطالبات خود را مطرح و پیگیری کنیم و در صورت وجود موانع، آن را از طریق همین مجاری قانونی برطرف کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به انواع مطالبه ها در بخش های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی، به بخش هایی از مطالبات اقتصادی اشاره کرد و ابراز داشت: اگر تولیدی ها و رانت ها و پرونده های زمین خواری و از این قبیل موارد باشد باید در خطبه های نماز جمعه به صورت کلی مطرح و به سمع ارگان های مربوطه رسانده شود.

حجت الاسلام شعبانی موثقی در ادامه اظهار کرد: هدف از مطالبه گری نزدیک شدن به عدالت است و نزدیک شدن به عدالت نیز اقدام عملی لازم دارد و اقدام عملی نیز آن است که پرونده تشکیل شده و کار مطالبه گری عملی ادامه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه به بحث عدالت پرداخت و ابراز داشت: ما در بحث عدالت سه مشکل عمده داریم که یکی از آن مشکلات مدیران و افراد غیر متعهد هستند که در انجام  وظایف و مسائل مربوط به عدالت کوتاهی می کنند.

وی در ادامه به دومین مشکل در زمینه اجرای عدالت پرداخت و اظهار داشت: دومین مشکل ما مشکل قوانین فسادزا در کشور است که باید احصا شده و توسط مجلس شورای اسلامی تغییر و یا حذف شوند که ما از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تا این مانع را برطرف کند.

امام جمعه همدان در پایان به بیان سومین مشکل در زمینه اجرای عدالت پرداخت و ابراز داشت: وقتی ساختار اداری و مسئولیتی در کشور معیوب و شکننده باشد دست و پای مدیران خوب و افراد متعهد نیز بسته خواهد شد و افراد نمی توانند برخی از کارها را به سرانجام مطلوبی برسانند.

ارسال نظرات