۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۰۴۷۰۲
حجت الاسلام احتشام در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

تقریبا هیچ؛ کارنامه دولت روحانی در تحقق شعارهای سال

تقریبا هیچ؛ کارنامه دولت روحانی در تحقق شعارهای سال
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دولت سیزدهم با عزم خود در رفع موانع تولید و پشتیبانی ها موفق عمل کرده است، گفت: دولت روحانی هیچ دستاوردی در تحقق شعار سال نداشت.

حجت الاسلام علی احتشام کاشانی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین فلسفه نامگذاری سال ها از سوی رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب نقش اساسی در تبیین و سیاست‌های کلی نظام اسلامی و قانون اساسی دارند و فلسفه نامگذاری سال ها در همین راستا قابل ارزیابی است.

حجت الاسلام احتشام کاشانی اظهار کرد: اگر بنا باشد که مجموعه دستگاه های حکومتی و قوای سه گانه به ایفای نقش اساسی خود در حمایت از محرومین، عدالت اجتماعی و مبارزه با جهانخواران بپردازند، باید اهداف خود را مطابق فرمایشات رهبر انقلاب و تحقق شعار سال برنامه ریزی کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه استکبار جهانی بعد از شکست نقشه‌ها و توطئه های خود، به فشار حداکثری اقتصادی علیه ایران روی آوردند، گفت: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که رویکردهای سیاست کلی نظام در جهت رشد و توسعه اقتصادی و رفع تحریم ها را بنا گذاشته اند.

وی با بیان اینکه ما اگر بخواهیم بدانیم نهادهای مختلف به چه میزان و چه مقدار در تحقق شعار سال موفق عمل کرده اند، احتیاج به رصد و ارزیابی دقیق داریم، افزود: متأسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم به سبب اینکه دولتمردان اقتصاد کشور را به برجام گره زدند، از این رو حمایت و پشتیبانی از تولید از سوی دست اندرکان اجرایی کشور انجام نگرفت، به طوری که با رکود بزرگ اقتصادی در تولید کشور مواجه بودیم.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه مسؤولان دولت روحانی اهتمامی به تحقق شعار سال نداشتند، تصریح کرد: متأسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم نگرش عزتمدارانه و ایستادگی در برابر غربی ها وجود نداشت و حتی در دولت گذشته مساله تصویب ماجرای FATF را برای ورود ارز به کشور و رونق اقتصادی و حتی واردات واکسن کرونا و سلامت مردم گره زدند، از این رو دولتمردان دولت یازدهم و دوازدهم برای تحقق شعار سال 1400 هیچ دستاوردی نداشتند.

حجت الاسلام احتشام کاشانی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت انقلابی آیت الله رئیسی اهتمام ویژه ای برای تحقق شعار سال انجام شد، تصریح کرد: دولتمردان دولت سیزدهم کار رخنثی سازی تحریم ها را در اولویت خود قرار دادند و بحمدلله امروز کارگاه ها و شرکت های تولیدی که چندین سال تعطیل شده و از تولید محروم بودند، امسال دوباره راه اندازی شدند و به چرخه تولید کشور بازگشتند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: متاسفانه به سبب سستی و ضعف دولتمردان گذشته بعد از اعمال تحریم ها در فروش و صادرات نفت کشور با مشکل فراوانی برخورد کردیم، اما در همین مدت کوتاه از عمر دولت سیزدهم راه های فروش نفت ایران چندین برابر شده است.

وی به ارائه راهکارهایی برای تحقق شعار سال 1400 پرداخت و تصریح کرد: برای اینکه کشور را از رکورد اقتصادی به سمت رونق تولید پیش ببریم و اثر تورمی کمتر شود، باید صدور مجوزها برای کارگاه ها عادلانه تر و آسان تر شود و همچنین باید از وجود امضاهای طلایی جلوگیری شود که این راهکارها بسیاری از موانع را از سر راه تولید برخواهد داشت.

حجت الاسلام احتشام کاشانی اظهار کرد: دولت سیزدهم با وجود فشار حداکثری آمریکا توانست به گونه ای عمل کند که سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد فشار حداکثری در برابر ایران شکست خورده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دولت سیزدهم با عزم خود در رفع موانع تولید و پشتیبانی ها موفق عمل کرده است، گفت: امیدوارم در بودجه 1401 توجه ویژه ای به رفع موانع در امر تولید شود تا اینکه مردم طعم شیرین کاهش تورم، بهره گیری از ظرفیت ها داخلی و خنثی سازی تحریم ها را مشاهده کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
از این همه اشراف استاد بزرگوار به تمامی فعالیت های یک د ولت ،انسان به وجو می آید!!
0
0