۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۰۵۴۳۵
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد؛

لزوم تقویت عناصر امید آفرین در کشور/ شعار سال، نقشه راه مسئولان و مردم

لزوم تقویت عناصر امید آفرین در کشور/ شعار سال، نقشه راه مسئولان و مردم
آیت الله خاتمی گفت: نامگذاری سال ها توسط رهبر معظم انقلاب صرفاً برای تشریفات و شعار نیست؛ بلکه در حقیقت نقشه راه مسئولان و مردم جامعه در طول سال است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های نماز جمعه با بیان این که ماه شعبان ماه مناجات و توحید خالص است و به استقبال ماه رمضان می رویم ابراز داشت: باید انسان بداند که همیشه در محضر خدا است و در محضر خداوند معصیت معنایی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به بیان امام خمینی(ره) که فرمود «عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید» افزود: این باور که ما بدانیم خداوند ما را همیشه می بیند، می تواند هویت انسان را زیرورو کرده و آن را متحول سازد.

امام جمعه موقت تهران با ابراز تأثر از درگذشت برخی از علما و بزرگان در آخرین روزهای سال 1400 بیان داشت: یکی از آن بزرگان مرحوم حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بود که عالمی مردمی و معتقد بود و عالمی دیگر مرحوم آیت الله سید مجتبی رودباری که از علمای محبوب استان گیلان و از شاگردان امام خمینی(ره) بود.

آیت الله خاتمی در ادامه به درگذشت یکی دیگر از بزرگان در آخرین روزهای سال 1400 اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از آن افراد حجت الاسلام سید محسن شفیعی در خوزستان بود که رهبری معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیت خویش، از ایشان به امیدِ آینده تعبیر کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به درگذشت آیت الله ری شهری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایشان را فردی با اخلاص، با صفا و چهره ای پرکار دانستند که بسیاری از آثارشان از کتاب‌های مرجع است.

وی در ادامه افزود: به نظر من دو ویژگی برای آیت الله ری شهری وجود داشت که قابل توجه است و آن دو ویژگی عبارتند از اینکه ایشان واقعاً به تمام و کمال ولایتمدار بود و مردِ انجام کارهای بزرگ بود که امیدواریم با ائمه معصومان(ع) محشور شود.

آیت الله خاتمی با اشاره به سال جدید گفت: ان شاءالله در سال جدید مسئولان با دلی پرامید مشغول خدمت رسانی به مردم باشند و در پیشرفت جامعه و کشور از هیچ تلاش و کوشش جهادی دریغ نکنند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مدیران مساجد فضای مساجد را برای عبادت و اطاعت مردم و توسل به درگاه الهی آماده کنند.

وی در ادامه خطبه با اشاره به ابتکارات رهبر انقلاب اسلامی در نامگذاری سال ها ابراز داشت: نامگذاری سال ها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی صرفاً برای تشریفات و شعار نیست؛ بلکه در حقیقت نقشه راه مسئولان و مردم جامعه در طول سال است.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین گفت: معنای تولید آن است که نگاه علمی فناورانه به تولید داشته باشیم؛ چرا که این کار سبب کاهش هزینه های تولید و افزایش کیفیت کالاهای تولیدی می شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آنچه مهم است این است که تنها ارتقاء تولید به صورت کمّی مهم نیست؛ بلکه باید از لحاظ کیفی نیز تقویت های لازم صورت پذیرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به فشار افتصادی به پیامبر اکرم(ص) در شعب ابی‌طالب بیان داشت: امروزه نیز دشمنان اسلام در صدد این هستند که از طریق فشار اقتصادی به انقلاب اسلامی ضربه وارد کنند؛ اما با تدابیر رهبری انقلاب توطئه های آنان ناکام مانده است.

آیت الله خاتمی ضمن اشاره به فرازی از پیام رهبر انقلاب اسلامی که از تلخی ۱۴۰۰ صحبت فرمودند اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی رنج مردم را رنج خود می دانند و بشارت داده اند که این مشکلات درمان دارد که برخی از آنان با مرور زمان و به‌صورت تدریجی حل خواهد شد.

وی به درخواست رهبر انقلاب مبنی بر امید آفرینی در کشور اشاره کرد و افزود: عناصر امید آفرین زیاد است و یکی از آن عناصر عنایت، فضل و رحمت الهی است که انقلاب اسلامی ما از عنصر مردم مومن و انقلابی برخوردار است که خود آمریکایی‌ها نیز با زبان رسا می‌گویند ما از انقلاب اسلامی شکست خورده ایم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تجربه های موفق گذشته انقلاب اسلامی را یکی از عناصر امیدآفرین دانست و ابراز داشت: یکی از مهمترین عناصر امیدآفرین در انقلاب اسلامی، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری است که به حمدالله انقلاب اسلامی از رهبری دوراندیش، آینده نگر، حکیم و فرزانه برخوردار است که سبب امید بسیار برای مردم انقلابی و مومن ایران است.

ارسال نظرات