۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۰۵۷۹۴
آیت الله حیدری در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

تولید بر اساس علم و دانش؛ راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور

تولید بر اساس علم و دانش؛ راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور
نماینده خبرگان تولید بر اساس علم و دانش را راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: مسؤولان با ارائه ایده های نوین برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «تولید؛ دانش بنیان اشتغال آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام و سخنرانی نوروزی خود به اهم مسائل و مشکلاتی که نظام اسلامی ایران با آن مواجه بوده اشاره کردند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه در چندین سال اخیر رهبر معظم انقلاب به ارائه راه حل و راهبرد اصولی مشکلات اقتصادی پرداخته اند افزود: رهبر معظم انقلاب راهبرد اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور و معیشتی مردم را افزایش تولیدات داخلی می دانند.

وی به بررسی عوامل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم پرداخت و گفت: تحریم های خارجی، کاستی ها و عدم مدیریت مناسب در سالیان گذشته سبب افزایش مشکلات اقتصادی در کشور شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تمام کارشناسان اقتصادی به این امر اذعان دارند که اگر تولیدات داخلی افزایش و رونق نیابد، روند اقتصادی کشور روی ریل رشد خود قرار نخواهد گرفت.

آیت الله حیدری اظهار کرد: امسال رهبر معظم انقلاب تولید داخلی را با دو قید دانش بنیان و اشتغال آفرین مطرح کردند، زیرا تولید بر اساس علم و دانش راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر تولیدات رونق یابد، مسائلی همچون توزیع و صادرات محصولات داخلی نیز اصلاح خواهد شد، گفت: باید روش های اصلاح بذر و آبیاری های جدید در کشاورزی دنبال شود و تولیدات کارخانجات و صنعتی نیز از دانش روز بهره ببرند تا کشور در مسیر رشد و توسعه اقتصادی قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم اهتمام سران نظام در جهت تحقق شعار سال، تصریح کرد: متأسفانه در سال های قبل تلاشی برای تحقق شعارهای اساسی و راهبردی رهبر معظم انقلاب نشده بود و تنها شعار سال در عنوان سربرگ های اداری و بنرها مشاهده می شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم در جهت افزایش تولید و اشتغال زایی گام های مؤثری برداشته و در این دولت بسیاری از کارخانجات تعطیل شده دوباره راه اندازی شده است.

آیت الله حیدری با بیان اینکه باید مسؤولان با تلاش های جهادی و افزایش تولیدات داخلی، تحریم ها را خنثی کنند، گفت: امیدوارم که سران نظام و تمام مسؤولان با ارائه برنامه ها و ایده های نوین در صحنه های عمل برای تحقق شعار سال گام های اساسی بردارند تا اینکه مردم نتیجه شیرین آن را سر سفره های خود لمس کنند.

ارسال نظرات