۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۰۸۲۹۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

هدف امام از نامگذاری روز قدس بیداری جهانی بود

هدف امام از نامگذاری روز قدس بیداری جهانی بود
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: هدف امام خمینی (ره) ازنامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روزقدس پیش ازاینکه محواسرائیل باشد، بیداری جهانی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که درمصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزارشد، با تشکر ازملت ایران اسلامی برای حضور در راهپیمایی روز قدس، گفت: راهپیمایی روز قدس امروز شاهد صحنه‌ها زیبایی از حضور همه اقشارجامعه از کودکان تا کهنسالان بود.

وی از اسرائیل بعنوان محک و میزانی برای شناخت خط مومن واقعی وتشییع دانست و افزود: امروز دشمن‌ترین دشمنان مسلمانان، صهیونیست جهانی، اسرائیل و اربابان آن‌ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه اسرائیل دشمن سرسخت ولایت فقیه، جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان است، اظهار داشت: نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی(ره) بر اساس استفاده از معنویت شب قدر بود.

وی با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که روز قدس همجوار با شب قدر است و روز قدس باید بین مسلمانان احیاء و مبدأ بیداری و هشیاری آن‌ها باشد، افزود: هدف امام خمینی(ره) ازنامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس پیش از اینکه محواسرائیل باشد، بیداری جهانی بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان روز قدس را روز جهانی و روز تعیین سرنوشت ملت‌های مستضعف جهان دانست و گفت: روز قدس، روزی نیست که تنها به قدس اختصاص داشته باشد، بلکه روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

به گفته وی دشمن متوجه شده است که امام خمینی(ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس سبب زلزله‌ای در خاورمیانه و در دنیا شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأکید کرد: امروز دنیا تحت تأثیرتدبیر امام خمینی(ره) برای نامگذاری روز جهانی قدس و استمرار آن از سوی رهبرمعظم انقلاب قرارگرفته است.


مهمترین دستاورد شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی اتحاد جبهه مقاومت است

وی با تأکید بر اینکه امروز اتحاد و انسجام جبهه متحد مقاومت بیش از هرزمانی دیگری است، اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاورد‌های شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اتحاد جبهه مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه دشمن به شدت به دنبال ایجاد اختلاف بین نیرو‌های جبهه مقاومت بود، افزود: امروز جبهه مقاومت متحد ترو آماده تر از هر زمان دیگری آماده زدن ضربه نهایی به اسرائیل، استکبار جهانی و اربابان آن‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به این فرمایش پیامبر اکرم(ص) که هیچ لقمه‌ای حلال‌تر و محبوب تر از این نیست که انسان از دسترنج خودش استفاده کند، گفت: امام خمینی (ره) می‌فرماید حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است.

شهید مطهری معلمی بزرگ برای دیروز، امروز و فردای کشوراست

وی همچنین با تبریک روز معلم، از دانش آموزان به عنوان مهمترین امانت نزد آموزگاران نام برد و افزود: شغل معلم شغل انبیاء است و ارزش امانتی که دراختیارمعلمان است ازهرگوهری بیشتر و بالاتراست.

نماینده ولی فقیه در کاشان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، گفت: شهید مطهری معلم شهیدی است که هم معلم بی نظیراست و هم خون خود را در راه خدا داد، از این رو رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، شهید مطهری معلمی بزرگ برای دیروز، امروز و فردای کشوراست.

به گفته وی بیش از ۸۰ درصد از شبهات امروز با کتاب‌های ۵۰ سال قبل شهید آیت الله مطهری پاسخ داده شده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات