۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۷۰۸۷۱۰
آیت الله نوری همدانی:

تنها راه عزت بخشی به اسلام، پیروی از اسلام ناب و احیای فرهنگ جهاد است

تنها راه عزت بخشی به اسلام، پیروی از اسلام ناب و احیای فرهنگ جهاد است
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس مجلس اسلامی اعلی شیعیان لبنان تنها راه عزت بخشی به اسلام را احیای فرهنگ جهاد و پیروی از اسلام ناب محمدی دانست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی خطیب رئیس مجلس اسلامی اعلای شیعیان لبنان با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیه هشتم از سوره منافقین( وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَعْلَمُونَ) بر ضرورت حفظ عزت اسلام و جامعه اسلامی تاکید فرمودند.

این مرجع تقلید با اشاره به اوضاع کنونی جهان اسلام یادآورشد: تنها راه حفظ عزت و عظمت اسلام اتحاد مسلمانان است و در فرهنگ اسلامی مرزهای جغرافیایی هیچ معانی ندارد و قرآن از مسلمانان به عنوان یک امت واحده نام برده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان ضرورت تمسک به اسلام ناب محمدی افزود: تنها راه عزت بخشی به اسلام و جامعه اسلامی پیروی از اسلام ناب محمدی و احیای فرهنگ جهاد در مقابل استکبار جهانی و دشمنان اسلام است از این رو باید با تبین معارف حیات بخش اسلامی و آگاه نمودن مسلمین جهان در مقابل جریان های فتنه گر ایستاد.

حضرت آیت الله نوری همدانی العالی ضمن تقدیر از حضور گسترده مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس افزود: تنها حضور گسترده مردم در روز قدس کافی نیست، بلکه باید با اتحاد و بسیج نیروها رژیم غاصب اسرائیل را برای همیشه سرنگون و فلسطین را به آغوش اسلام بازگردان. امروز ما شاهد مشکلات فراوان در فلسطین، لبنان، بحرین، سوریه و بسیار از کشورهای اسلامی هستیم، امروز روز عمل است گفتن تنها کافی نیست.

تنها راه عزت بخشی به اسلام، پیروی از اسلام ناب و احیای فرهنگ جهاد است

وی با اشاره به سفر خود به لبنان اظهار داشت: در آن زمان کلام تاثیر گذار امام راحل سبب گردید تا جوانان لبنان با پیوستن به حزب الله نقشه های صهیونیست ها با شکست مواجه شد و بحمدلله امروز حزب الله لبنان با هدایت سید حسن نصر الله با اقتدار تمام در مقابل رژیم اسرائیل ایستاده است و مردم لبنان به عنوان نماد مقاومت برای تمام مسلمانان جهان مطرح هستند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با تجلیل از شخصیت برجسته امام موسی صدر افزود: امام موسی صدر با اخلاق و رفتار و فرهنگ والای خود بین شیعیان لبنان وحدت و یکپارچگی ایجاد نمود و توانست ضمن حفظ شیعیان، فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و فرهنگ تشیع را به جهان بشناساند.

حسین عجمی
ارسال نظرات