۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۷۱۴۹۳۴
حجت الاسلام وحیدی منش در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

حکمرانی دشمن بر فضای مجازی/ لزوم برخورد قاطع با افراد مسؤولیت‌گریز

حکمرانی دشمن بر فضای مجازی/ لزوم برخورد قاطع با افراد مسؤولیت‌گریز
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بر لزوم برخورد قاطع با افراد مسؤولیت‌گریز در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: حکمرانی فضای مجازی در اختیار دشمنان نظام است.

اشاره: رهبر معظم انقلاب در دیدار مسؤولان قوه قضاییه فرمودند: امنیت روانی ازجمله حقوق عمومی است و دستگاه قضایی باید از نگران کردن و تخریب ذهن مردم بوسیله دروغها و شایعات افراد مشخص یا نامشخص در فضای مجازی جلوگیری کند.

حجت الاسلام حمزه وحیدی منش عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به این تاکیدات رهبری، به تبیین وظیفه مسؤولان به ویژه قوه قضاییه در سامان دهی فضای مجازی و برخورد با مخلان امنیت روانی مردم پرداخت و گفت: وظیفه اصلی حکومت اسلامی اقامه بندگی خداوند در جامعه است، از این رو از وظایف دیگر نظام اسلامی در عرصه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در ذیل اقامه دین و بندگی خداوند انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی باید فضای جامعه را برای بندگی خداوند فراهم کند، اظهار داشت: برای احیای بندگی خداوند در جامعه باید مجموعه فعالیت هایی از سوی قوای مختلف و مسؤولان نظام انجام شود که بخشی از آن برعهده قوه قضاییه است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: نظام اسلامی در امور ایجابی باید به فعالیتهای آموزشی و تربیتی بپردازد که باید حکومت از فضاهای مدارس، دانشگاه ها و رسانه ها در جهت تربیت دینی جامعه استفاده کند، اما متأسفانه از این فضاها به درستی استفاده نمی شود و گاهی اوقات در فضاهای آموزشی نتایج معکوس را مشاهده می کنیم.

نقش مهم و تأثیرگذار قوه قضاییه در برخورد با مخلان امنیت روانی جامعه

وی با بیان اینکه نظام اسلامی قوه قضاییه با عواملی که مخل و برهم زننده نظم و امنیت عمومی جامعه هستند باید برخورد کند، گفت: دشمن از طریق جنگ شناختی، جنگ نرم و جنگ روایت ها به دنبال حاکم کردن حاکمیت شیطان در جامعه است و اکنون مشاهده می کنیم در غرب شیطان پرستی ترویج می شود و دشمن در جوامع اسلامی از طریق فضای مجازی این فرهنگ را ترویج می کند.

حجت الاسلام وحیدی منش با اشاره به اینکه باید قوه قضاییه به تطهیر و پاکسازی و ایجاد بسترهای امنیت روانی در فضای مجازی بپردازد، افزود: همان گونه که وزارت بهداشت با ویروس هایی که مخل امنیت جسمی انسان ها بوده مبارزه و مقابله می کند، باید قوه قضاییه با ویروس هایی که مخل امنیت و سلامت روانی جامعه هستند برخورد قاطع و جدی داشته باشد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: باید قوه قضاییه عواملی که به عنوان عناصر زمینه ساز مخل امنیت روانی در فضای مجازی هستند و هدف اصلی آنها دین زدایی، ترویج مفاسد اخلاقی، گناهان و ترویج شایعات و مختل کردن فضای فکری جامعه است، شناسایی و با آنها برخورد قانونی انجام دهد.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی باید حکمرانی در فضای مجازی را داشته باشد، افزود: نظام اسلامی حکمرانی مناسبی در مرزهای جغرافیایی کشور دارد و مرزبان های زیادی از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی حراست می کنند، اما این حساسیت، اهمیت و تلاش را در حوزه مراقبت از فضای مجازی مشاهده نمی‌کنیم.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: دشمن در سایه همین کم‌توجهی، بلکه بی‌توجهی، به شکل حقیقی وارد جامعه ما شده و به شکل بی‌رحمانه‌ای در حال قتل‌عام فرهنگی و جایگزینی سبک زندگی غربی به جای سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است.

حجت الاسلام وحیدی منش اظهار کرد: فضای مجازی نه تنها از مرزهای جغرافیایی عبور کرده بلکه وارد خانه های ما و اذهان فرزندان ما شده است، از این رو نباید مسؤولان در حراست و صیانت از فضای مجازی بی اهمیت باشند بلکه باید دولت اسلامی اهمیت دوچندان به دفاع از صیانت از مرزهای فضای مجازی بدهد.

حکمرانی فضای مجازی در اختیار دشمنان نظام اسلامی است

وی با اشاره به اینکه حکمرانی فضای مجازی در اختیار دولت اسلامی نیست، بلکه در اختیار دشمنان نظام اسلامی است، گفت: آمریکا بودجه های زیادی برای آسیب زدن به نظام اسلامی ایران تصویب کرده و عملا حکمرانی فضای مجازی کشور را در اختیار گرفته است، از این رو فعالیت های مخرب فراوانی علیه نظام اسلامی در فضای مجازی انجام می دهد.

حجت الاسلام وحیدی منش خواستار تقویت روحیه مسؤولیت پذیری افراد جامعه شد و تصریح کرد: باید هر فردی که رفتار ناشایستی را انجام می دهد مسؤولیت و عواقب آن را بپذیرد که متأسفانه در فضای مجازی این روحیه مسؤولیت پذیری وجود ندارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: شایعات و دروغ ها تولید و به طور انبوه در گروه ها و کانال های فضای مجازی باز نشر داده می شود، ولی هیچ نهاد و فردی در این زمینه احساس مسؤولیت نمی کند.

لزوم برخورد قاطع با افراد مسؤولیت‌گریز در فضای مجازی

وی با تأکید بر لزوم برخورد قاطع با افراد مسؤولیت‌گریز در فضای مجازی، گفت: اشخاصی که به طور عالمانه و عامدانه به نشر اکاذیب در فضای مجازی می پردازند و بنیان های فکری و اجتماعی جامعه اسلامی را مورد هجمه قرار می دهند و همچنین به عنوان ابزاری در دست دشمنان قرار گرفته اند، باید مجازات هایی که بازدارنده و مطابق جرم آنها است صورت گیرد در غیر این صورت، این افراد جری تر شده و بر میزان و دامنه اقدامات تخریبی و مجرمانه خود خواهند افزود.

حجت الاسلام وحیدی منش با اشاره به اینکه ادامه روند کنونی، به واسپاری عملی کامل حوزه فرهنگ به دشمن می‌انجامد، افزود: مسؤولان باید توجه کنند، با مسأله بسیار مهمی سروکار دارند. مسأله هست و نیست نظام و انقلاب در میان است. اما مسئولین به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویا اساساً به اهمیت مسئله پی نبرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید شعار دولت اسلامی اقامه دین باشد، گفت: دین باید در کانون توجهات نظام اسلامی باشد. نگاه به دین نباید از نوع ضمیمه‌ای و تشریفاتی باشد و موفقیت دولت اسلامی در هر زمینه‌ای، چه اقتصادی، چه سیاسی، چه امنیتی، چه فرهنگی و... مستلزم توجه خاص به دین است. اگر با محوریت دین به حل مسائل پرداختیم، قطعا پیروز خواهیم شد. این را نتیجه جنگ به ما آموخته است و اگر دین کنار گذاشته شود، شکستمان حتمی است، مذاکرات هسته‌ای برجام در این  زمینه بسیار عبرت‌آموز است. 

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: دولت آقای رئیسی اگر به فکر نان و جان مردم است، باید توجه داشته باشد، اگر از معبر دین به اهداف ورود نکنیم، نباید انتظار موفقیت داشته باشیم.

ارسال نظرات