۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۲۰۹۶۸
آیت الله اعرافی تأکید کرد؛

راه اندازی لشکر سایبری عمیق، جذاب و اثرگذار؛ مهم ترین رسالت معاونت تبلیغ حوزه

راه اندازی لشکر سایبری عمیق، جذاب و اثرگذار؛ مهم ترین رسالت معاونت تبلیغ حوزه
مدیر حوزه های علمیه مهمترین رسالت معاونت تبلیغ را راه اندازی لشکر سایبری عمیق، جذاب و اثرگذار عنوان کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی در همایش معاونین تبلیغ و امور فرهنگی مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه استانها که در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد، به خطبه ۵۲ نهج البلاغه اشاره کرد و بیان داشت: حضرت در این خطبه فرمودند: «أَلَا وَ إِنَّ الدُّنْیَا قَدْ تَصَرَّمَتْ وَ آذَنَتْ بِانْقِضَاءٍ وَ تَنَکَّرَ مَعْرُوفُهَا وَ أَدْبَرَتْ حَذَّاءَ فَهِیَ تَحْفِزُ بِالْفَنَاءِ سُکَّانَهَا وَ تَحْدُو بِالْمَوْتِ جِیرَانَهَا وَ قَدْ أَمَرَّ فِیهَا مَا کَانَ حُلْواً وَ کَدِرَ مِنْهَا مَا کَانَ صَفْواً فَلَمْ یَبْقَ مِنْهَا إِلَّا سَمَلَةٌ کَسَمَلَةِ الْإِدَاوَةِ أَوْ جُرْعَةٌ کَجُرْعَةِ الْمَقْلَةِ لَوْ تَمَزَّزَهَا الصَّدْیَانُ لَمْ یَنْقَعْ. فَأَزْمِعُوا عِبَادَ اللَّهِ الرَّحِیلَ عَنْ هَذِهِ الدَّارِ الْمَقْدُورِ عَلَی أَهْلِهَا الزَّوَالُ وَ لَا یَغْلِبَنَّکُمْ فِیهَا الْأَمَلُ وَ لَا یَطُولَنَّ عَلَیْکُمْ فِیهَا الْأَمَدُ/ آگاه باشید، گویا دنیا پایان یافته، و وداع خویش را اعلام داشته است، خوبی هایش ناشناخته مانده به سرعت پشت کرده می گذرد، ساکنان خود را به سوی نابود شدن می کشاند، و همسایگانش را به سوی مرگ می راند. آنچه از دنیا شیرین بود تلخ شده، و آنچه صاف و زلال بود تیرگی پذیرفت، و بیش از ته مانده ظرف آب ریخته شده از آن باقی نمانده است، یا جرعه ای آب که با آن عطش تشنگان دنیا فرو نخواهد نشست. ای بندگان خدا از سرایی کوچ کنید که سرانجام آن نابودی است، مبادا آرزوها بر شما چیره گردد، مپندارید که عمر طولانی خواهید داشت».

وی ادامه داد: مبلغان هم باید چنین نگاهی به دنیا داشته و دنیا برای آنان هیچ باشد؛ باید این ویژگی ها را برای مردم بیان کرد و ترویج داد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بخش دیگر از سخنان خود به فراهم آمدن زیرساخت های فکری در حوزه اشاره کرد و ادامه داد: امروز مدیریت حوزه های علمیه دارای منظومه فکری و فلسفی در مباحث سند چشم انداز، تدوین برنامه ۵ ساله، تدوین ۲۰۰ طرح مهم و گزینش ۱۰۰ طرح ویژه و بسیار مهم و اجرای ۵۰ طرح است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به جایگاه تبلیغ در حوزه بیان داشت: جایگاه تبلیغ در حوزه های علمیه بسیار ویژه و مهم بوده و حوزه باید به امر تبلیغ به عنوان روح نظامات خود بپردازد.

آیت الله اعرافی در ادامه بر مسائلی مانند داشتن نگاه راهبردی، بازاندیشی مسائل مختلف، داشتن نگاه اثرگذار و تولید اندیشه به روز در بحث تبلیغ، تأکید بر آمایش و محیطی تبلیغ، هماهنگی با نهادهای تبلیغ در قالب شورای تبلیغ برای شکل گیری راهبری تبلیغ، اشراف بر برنامه ها در مدارس علمیه و مراکز علمی، اجرای طرح های تبلیغ، داشتن رویکرد و تولید محتوایی برای تبلیغ و ... از سوی مدیران و معاونین تبلیغ استانها تأکید کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه تاکنون سند تحول در آموزش و پرورش اجرا نشده است، افزود: این کار حوزه است و حوزه وظیفه خود بداند که گوشه ای از کار را بردارد و پیش ببرد.

مدیر حوزه های علمیه مهمترین رسالت معاونت تبلیغ را راه اندازی لشکر سایبری عمیق، جذاب و اثرگذار عنوان کرد و بیان داشت: این تأکید مدیریت حوزه های علمیه است و از معاونت تبلیغ در راه اندازی شبکه سایبری در ابعاد اخلاقی و انقلابی با رویکرد دموکراسی و جهادی مطالبه دارد.

آیت الله اعرافی در پایان گفت: امروز جامعه نیازمند به خطیب توانمند است و مراجع عظام تقلید هم نسبت به این امر تأکید دارند.

ارسال نظرات