۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۷۲۱۲۸۴
حجت‌الاسلام الحیدری:

جبهه فرهنگی نیاز به حاج قاسم ها دارد

جبهه فرهنگی نیاز به حاج قاسم ها دارد
معاون فرهنگی حشد الشعبی بر لزوم جهاد تبیین در جبهه فرهنگی اشاره کرد و گفت: شناخت دشمن در جبهه نرم به مراتب از جبهه نظامی سخت تر است و سلاح نظامی کارایی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم الحیدری معاون فرهنگی حشدالشعبی عصر چهارشنبه در اجلاسیه 1330شهید نهضت جهانی اسلام که در سالن بیداری جامعه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: سربازان امام زمان(عج) از سراسر کشورهای اسلامی به دعوت از ندای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حاضر شدند و با شهادت خود در راه جهاد اسلامی وظیفه خود را انجام دادند.

وی افزود: اگرچه جهاد نظامی با مستکبرین عالم مهم و ضروری است اما مهم تر از آن جبهه جنگ فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب بارها بر قطعی و فوری بودن حضور در سنگر جبهه جنگ نرم و جهاد تبیین در این سنگر را به همه مسلمین تاکید و یادآوری کرده اند.

حجت الاسلام الحیدری با اشاره به اینکه جبهه نظامی با اطاعت از ولایت و بدون ترس حفظ شد، ابراز کرد: اگر چه روزگاری داعش تا نزدیکی حرم حضرت زینب(س) پیشروی کردند اما مهم تر از جنگ نظامی داعشیان جنگ نرم است که با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به حریم خصوصی مسلمانان رسیده اند.

معاون فرهنگی حشدالشعبی با بیان اینکه جبهه فرهنگی به حاج قاسم ها نیاز دارد، تصریح کرد: جهاد تبیین جبهه ای فوری است که منحصر در ایرانیان نبوده و وجوب آن شامل هر مسلمانی می شود چرا که دفاع از سنگر فرهنگی بسیار سخت تر از جبهه نظامی است.

وی با اشاره به اینکه در جنگ نرم دل ها و افکار اسیر می شود، اذعان کرد: امروز سلاح دشمن در جیب همه نوجوانان و جوانان ما وجود دارد و در اینجا سلاح جنگ سخت و نظامی کارایی ندارد و باید سلیمانی های فرهنگی حاضر شوند.

حجت الاسلام الحیدری افزود: متاسفانه در این جنگ و سنگر نفوذ راحت تر است و باید با زبان و بیان از اسلام دفاع کرد، سنگر فضای مجازی را باید پر کرد هنوز برای برخی از اندیشمندان اسلامی خطر در این جبهه محرز نشده است.

معاون فرهنگی حشدالشعبی با بیان اینکه فتنه های آخرالزمان امتحان و ابتلاء مردم است، اظهار کرد: در عهد حضرت موسی بنی اسرائیل با ناشکری حضرت موسی را در مقابله با فرعون زمان تنها گذاشتند و به این وسیله امتحان شدند امروز به رهبر معظم انقلاب عرض می کنم مسلمانان جبهه مقاومت مطیع اوامر ولی فقیه و نائب حضرت صاحب العصر(عج) هستند و برخلاف قوم بنی اسرائیل که هارون و موسی (ع) را تنها وانهادند ما تا آخر در کنار نائب امام زمان (عج) می مانیم و در جبهه مقاومت در برابر استکبار جهاد خواهیم کرد.

ارسال نظرات