۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۲۱۸۷۷

حمایت از مادران و کودکان در قانون جوانی جمعیت

حمایت از مادران و کودکان در قانون جوانی جمعیت
مدیرکل بهزیستی استان زنجان از شناسایی مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال که دچار سوء تغذیه هستند با اجرای آزمون وسع خبر داد.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، سلمان حسینی در جلسه هماهنگی ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: مادران باردار و شیرده و دارای کودکان زیر ۵ سال توسط دانشگاه علوم پزشکی فارغ از تحت پوشش بودن بهزیستی و کمیته امداد و بر اساس آزمون وسع شناسایی شده و خدمات سبد تغذیه‌ای رایگان و بسته بهداشتی به صورت ماهانه به آنها تعلق می‌گیرد.

وی شناسایی را به صورت فصلی و در راستای بازنگری سریع و اضافه شدن افراد نیازمند حمایت معرفی کرد و گفت: بهزیستی با حمایت ایتام، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به صورت نگهداری در مراکز و همچنین اجرای طرح امداد بگیر قدم مهمی در راستای کاهش سوءتغذیه در میان تحت پوشش برداشته است.

حسینی افزود: پایش رشد کودکان و همچنین وزن گیری مادران باردار از طریق مراقبت‌های روتین بهداشتی، آموزشی و مشاوره تغذیه مادران در زمینه نیازهای تغذیه‌ای کودک و مادر باردار و شیرده و  استفاده بهینه از سبد غذایی کودکان و مادران باردار، یکی از مهم‌ترین اقدامات بهداشتی و آموزشی در این برنامه است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: آموزش مادران در زمینه گروه‌های غذایی و رهنمودهای غذایی نیز از اقدامات آموزشی این برنامه است.

وی از شناسایی مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال که دچار سوء تغذیه هستند با اجرای آزمون وسع خبر داد و گفت: با همکاری بهزیستی، کمیته امداد، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد مستضعفان و دانشگاه علوم پزشکی در مورد حمایت از این گروه اقدام می‌شود.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات