۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۷۳۱۱۶۳
در نشست خبری نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان مطرح شد؛

رشد قابل توجه شرکت کنندگان در نمایشگاه قرآن / رویداد محور بودنِ نمایشگاه

رشد قابل توجه شرکت کنندگان در نمایشگاه قرآن / رویداد محور بودنِ نمایشگاه
اصفهان ـ هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان به صورت رویداد محور و با رشد ۱۰۰ درصدی شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، دکتر سید محمد قلمکاریان عضو اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآنی استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان،  ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک پیشاپیش سال‌نو و بهار قرآن و تشکر از برگزارکنندگان نشست خبری، گفت: نمایشگاه قرآن بزرگداشت خداوند است و هرچقدر در این زمینه تلاش صورت بپذیرد ارزشمند است چراکه نگرش به قرآن در نمایشگاه‌های قرآنی صورت می‌پذیرد و پس از آن افراد در موسسات قرآنی و تشکل‌های قرآنی حضور پیدا می‌کنند و فعالیت‌ قرآنی ایشان تداوم پیدا خواهد کرد.

وی در بیان بسترسازی معرفی موسسات و تشکل‌های قرآنی توسط اصحاب رسانه بیان کرد:  از اصحاب رسانه درخواست می‌شود  این تشکل‌ها و موسسات را معرفی کنند تا همه بشناسند و بستری ایجاد شود برای عضویت افراد جامعه چرا که تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) تنها راه فلاح و رستگاری در شرایط فعلی برای جوانان و نوجوانان ما است.

عضو اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآنی استان اصفهان در خصوص گسترش فعالیت اصحاب رسانه اظهار کرد: برای ظهور و بروز فعالیت‌های نمایشگاه اصحاب رسانه در کنار انتشار خبر از سرمقاله، مقاله، یادداشت، مصاحبه، گزارش، کار کردن روی تصاویر حتی در قالب کاریکاتورهای تاثیرگذار فعالیت داشته باشند تا نمایشگاه و فعالیت‌های آن بروز و ظهور پیدا کند.

در ادامه مهدی مسماریان مدیر امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در بیان گزارش عملکرد کمیته محتوایی برگزاری نمایشگاه گفت: محتوای نمایشگاه را رو در دوبخش درنظر گرفته‌ایم، محتوای کلی و محتوا برای هرموسسه یا نهادی که در خود نمایشگاه شرکت می‌کند.

وی در خصوص شعار انتخاب شده در نمایشگاه اظهار کرد: شعار قرآن خانواده آرامش با هدف ترویج و انس مردم با کمک قرآن کریم شعار محتوایی ما بود و موسسات موظف هستند برنامه‌های خود را در راستای این شعار و هدف ارائه کنند.

مسماریان در بیان برنامه‌های در نظر گرفته شده در نمایشگاه قران و عترت خاطرنشان کرد: 2 محفل قرآنی شامل یک محفل قبل از نماز مغرب و عشاء و یک محفل بعد از افطار، استفاده از ظرفیت هنرمندان در این محافل، ترجمه قرآن به صورت نمایش رادیویی  توسط آقای محسن دلیران، اجرای سرودهای ملی مانند سلام فرمانده 2، دعوت از اشخاص حقیقی و حقوقی، تجلیل از مقامات عالی‌رتبه کشوری و استانی که از برگزیدگان و نخبگان قرآنی هستند از جمله برنامه های نمایشگاه قرآن کریم اصفهان است.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین برگزاری همایش روزه اولی‌ها با همکاری اموزش و پرورش و اهدای جوایز، اجرای مسابقات روزانه با همکاری شهرداری، دعوت از چهره‌های فرهنگی و قرآنی نسل جوان، برگزاری نشست مدیران کل و مسوولین استانی، دعوت از هیئات مذهبی فعال در عرصه قرآن از دیگر برنامه‌های تدبیر شده در هجدهمین نمایشگاه قران و عترت استان خواهد بود.

در ادامه این نشست احمدرضا طحانیان دبیر کمیته اجرایی و پشتیبانی هجدمین نمایشگاه قرآن و عترت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از معاونت سیاسی امنیتی استان اصفهان در همراهی برگزار کردن نمایشگاه قرآن و انجمن‌های قرآنی گفت: این نمایشگاه هجدهمین نمایشگاهی است که در آن بیش از 50 درصد رشد کمی صورت پذیرفته است‌.

 وی در خصوص میزان رشد کیفی این نمایشگاه اظهار کرد: در فعالیت‌هایی که به لحاظ کیفی ارائه داده می‌شود سعی براین بوده که این فعالیت‌ها رویداد محور باشد و براساس فعالیت‌های قرآن و عترت بتوانیم فعالیت‌های مختلفی برای جوانان و نوجوانان داشته باشیم.

طحانیان در به میزان ترکیب و فضابندی در سالن نمایشگاه اشاره کرد و افزود: محوریت قرآن و عترت بیشترین  فضا سالن را به خود اختصاص داده و قسمتی از آن هم به بحث عفاف و حجاب اختصاص پیدا کرده است.

دبیر کمیته اجرایی و پشتیبانی هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت تصریح کرد: برای ارائه رویدادهای مختلف در نمایشگاه فضایی جهت نشست‌ها فراهم شده ‌که این فضا حدود 6 سالن با ظرفیت 20 الی 80 نفر و فضاهای 400 نفر را پوشش خواهد داد.

در ادامه این نشست حامد شعبانی دبیر اجرایی هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان، ضمن بیان چندنکته در خصوص اطلاع‌ رسانی وسایل ثبت‌نام، برنامه‌ها و مسائل اجرایی نمایشگاه قرآن و عترت گفت: در این نمایشگاه تا به حال 20 موسسه قرآنی شرکت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته 100درصد افزایش پیدا کرده بگونه‌ای که تا 20 اسفند زمان ثبت‌نام تمدید شد.

وی در خصوص تعداد غرفه‌های تشکیل شده در نمایشگاه و میزان محدوده تعلق گرفته به آن بیان کرد: تاکنون در نمایشگاه 185 غرفه تشکیل شده و مجزای از سالن همایش متراژی بالغ بر 6 هزار و 700 متر ثبت‌نام داشته‌ایم.

شعبانی در خصوص ثبت‌نام موسسات قرآنی اظهار کرد: موسسات شاخصی که تاکنون در نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند عبارت از موسسات جامعه القرآن، دارالقرآن، مهد قرآن، آستان مقدس علی‌ابن موسی الرضا (ع) و... هستند.

دبیر اجرایی هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان گفت: امسال برای اولین‌بار غرفه‌ای در نمایشگاه تحت عنوان یادواره 24 هزار شهید استان کنگره شهدای اصفهان در نمایشگاه قرآن و عترت ایجاد شده است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات