۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۷۳۲۱۱۹
آیت الله مهدوی:

حتی یک دلیل در رد دلایل عقلی حجاب وجود ندارد

حتی یک دلیل در رد دلایل عقلی حجاب وجود ندارد
اصفهان ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما ۲۰ دلیل عقلی در خصوص حجاب آورده‌ایم و اگر کسی می‌تواند یک دلیل در رد ادله عقلی حجاب بیاورد ما همه این ۲۰ دلیل را پس می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در غدیریه اصفهان، به آیات 23 و 24 سوره بقره اشاره کرد و گفت: خداوند می‌فرماید اگر در شک قرار دارید نسبت به آنچه از آیات قرآن کریم که بر عبدمان نازل کردیم، پس بیایید یک سوره مانند آن بیاورید، اگر این آیات از جانب خداوند نیست پس باید بتوانید مانند آن را بیاورید.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: خداوند می‌فرماید نه تنها شما نمی‌توانید بلکه همه یاران و دوستان شما هم بیایند همگی باهم مانند یک سوره قرآن کریم را نمی‌توانید بیاورید. به این کار خداوند در قران کریم تعجیز می‌گویند، یعنی شخص را عاجز توصیف کردن و در علم کلام به آن تحدی می‌گویند، یعنی مبارزه می‌طلبد.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) در ماجرای کندن در قلعه خیبر معجزه بسیار خاصی با اتکا به قدرت خداوند انجام دادند و هیچ بشری توان مانند آن را ندارد، اظهار کرد: کاری که الهی نباشد امکان اینکه مانند آن و بهتر از آن را کسی انجام بدهد وجود دارد اما مانند کاری که نیروی الهی در آن نقش دارد را کسی نمی‌تواند انجام بدهد.

استاد درس خارج حوزه علمیه، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید شما یک سوره مانند سوره های قرآن کریم بیاورید من همه 114 سوره قران کریم را پس می‌گیریم، در مسأله حجاب می‌گوییم ما 20 دلیل عقلی در خصوص حجاب آورده‌ایم، شما یک دلیل در رد حجاب بیاورید ما همه این 20 دلیل را پس می‌گیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگرچه بعضی افراد در فضای مجازی با تقطیع سخنان ما سعی در تخریب ما دارند اما کسی هنوز دلیلی در رد حجاب برای ما نیاورده است، دلایل عقلی ما برای حجاب قطعی است، انسانی که عقل داشته باشد تنها یک دلیل برای او کافی است اما ما 20 دلیل آورده ایم اما کسی یک دلیل در رد حجاب نیاورده است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم خطاب به مخالفین و معاندین می‌فرماید هرگز نمی‌توانید مانند یک سوره مانند سوره‌های قرآن بیاورید، خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید بترسید از اینکه با قرآن مقابله می‌کنید، کسانی که به قرآن بی احترامی و جسارت می‌کنند توان استفاده از عقل در مقابل قرآن کریم و تعالیم قرآنی ندارند.

آیت الله مهدوی اظهار کرد: برخی می‌فرماید ترتیب بندی قرآن کریم را چه کسی انجام داده است و در این خصوص شبهه افکنی می‌کنند، نخستین مسأله اینکه در قرآن کریم هم به صراحت به عنوان سوره اشاره شده است و مشخص می‌کند در همان زمان نزول آیه و سوره مشخص بوده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: تبیین حقایق که مرتب گفته می‌شود امروزه وظیفه ما است، جوانان بسیاری هستند که سرشان را بالا گرفته و به غفلت می‌روند و ارتباط درستی با محافل دینی ندارند، کسانی که شیرینی مطالب دینی را می‌فهمند آن را با بیان خوب به جوانان منتقل کنند و آنها را هم از شیرینی این مسائل بهره‌مند کنند و معارف دین را به این صورت نشر و گسترش بدهند.

وی ایمان قوی را مهمترین چیز برای انسان عنوان کرد و گفت: ایمان قوی تعصبی نیست بلکه بر مبنای استدلال است، عقل در مقابل معجزه خاضع می‌شود، قرآن کریم معجزه است و بهتر از آن وجود ندارد و انسانی که اهل تعقل باشد آن را می‌پذیرد.

احسان قنبری نسب

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات