۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۷۳۴۴۰۹
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

مسئله اجاره‌ مسکن نیازمند درمان فوری است

مسئله اجاره‌ مسکن نیازمند درمان فوری است
امام جمعه موقت تهران حساسیت مسکن در سبد خانوار را بسیار مهم دانست که می تواند کل آرامش یک خانواده را مختل کند و خواستار درمان فوری آن شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های نمازجمعه 22 اردیبهشت به بازگشایی نمایشگاه کتاب و استقبال گسترده مردم از این رویداد اشاره کرد و گفت: نمایشگاه کتاب غیر از ارائه آثار جدید، در فضای فرهنگ عمومی توجه به کتاب و کتابخوانی را گوشزد می کند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که اسلام پرچم دار کتاب و کتابخوانی است، اظهار داشت: کتابخوانی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و امیدواریم این هدف که با آن فاصله زیادی داریم، با همکاری بخش‌های مختلف در دسترس قرار گیرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: ماه شوال بدرقه ماه رمضان است و انسان باید به سرمایه عظیم ماه رمضان توجه داشته باشد؛ در دهه پایانی رمضان اتفاقات بزرگی رخ داد و در مجموع ماه رمضان سرشار از معنویت را پشت سر گذاشتیم. در دهه آخر سه اتفاق بزرگ کنار هم قرار گرفت؛ یکی حضور شورانگیز و معنوی مردم در شب‌های قدر بود و لیالی قدر با ترکیب جمعیتی عمومی و متنوع بسیار گسترده برگزار شد و جلوه ویژه‌ای امسال در گلزارهای شهدا و بهشت زهرا داشت.

وی با بیان اینکه روز قدس امسال در یوم القدر قرار گرفته و حضوری کم نظیر را شاهد بودیم، گفت: اگر شب قدر پیام معنویت داشت، روز قدس در یوم ‌القدر پیام دفاع یکپارچه امت ما از مظلومان فلسطینی را همراه داشت و این ترکیب دیانت و سیاست قابل مشاهده بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با اشاره به استقبال باشکوه از نماز عید فطر تفاوت حضور مردمی نسبت به سالهای قبل را محسوس دانست و اظهار داشت: در تهران با امامت امام المسلمین نماز عید برگزار شد که جمعیت صدها هزار نفری تشکیل شده بود و برآوردها بیش از هفتصد هزار جمعیت را نشان می دهد. 

وی این استقبال را نشان از معنویت مردم دانست و اظهار داشت: برگزارکنندگان نماز عید فطر به ویژه در تهران از حالا باید به فکر باشند که مقدمات و زیرساخت‌ها فراهم شود؛ عده زیادی به نماز نرسیدند و نیاز به تلاش بیشتر است و عذرخواهی عملی از کسانی که به این فیض بزرگ نرسیدند این است که مقدمات برای سال بعد از حالا فراهم شود. 

خطیب جمعه تهران با اشاره به خطبه های رهبری در نماز عید فطر، تأکید ایشان به همکاری و هم افزایی ملی را حکیمانه عنوان کرد و گفت: دشمن سرمایه‌گذاری کرده است تا شقاق و نفاق درونی ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری تصریح کرد: در شرایطی که اعتماد عمومی نیاز به تقویت دارد، اتفاقاتی را در گوشه و کنار مشاهده می‌کنیم. ائمه جمعه باید مراقب خطبه‌ها و اظهارنظرها باشند، نمایندگان و مسئولان دولت در تریبون‌ها مراقب باشند. جامعه ظرفیت ابتلا به حواشی را ندارد و همه باید مصمم پای ساخت میهن اسلامی باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مهار تورم و رونق تولید که سال جاری پیش روی ما قرار گرفته فقط با اتحاد مردم و مسؤولین ممکن است، اظهار داشت: به تعبیر امام صادق(ع)، گرانی‌ها حال مردم را بد می‌کند و به اخلاق مردم آسیب می‌زند؛ مسئله مسکن و اجاره بها جزو ابتلائاتی است که بخش مهمی از مردم درگیر آن بوده و در تهران شرایط سخت‌تر است و حوالی 50 درصد افزایش بها صورت گرفته که نیازمند مراقبت ویژه است. 

وی خاطرنشان کرد: حساسیت مسکن در سبد خانوار، آرامش کل خانواده را می‌تواند مختل کند؛ تبدیل شدن این کالای زیستی به کالای دلالی فوران بی حساب و کتاب قیمت‌ها را پدید آورده که کمر مستاجرها را می‌شکند؛ این مسئله وقتی که با آشفتگی قیمت، فقدان نظارت و بی انصافی و عدم بسته‌های حمایتی همراه شود مشکل سازتر است. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیازمند یک نسخه درمانی فوری هستیم که این مسئله را تا حد زیادی مدیریت کند. مردم و نهادهای حمایتی نیز دست به دست هم دهند که از این مسئله دشوار عبور کنیم و این نیاز به عمل به راهبردهای رهبری دارد.

ارسال نظرات