۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۷۳۵۹۲۱
بازگشت امید؛

مردم می‌فهمند

مردم می‌فهمند
دولت سیزدهم توانسته برخلاف دولت‌های قبلی، به‌خوبی اعتماد مردم را برای بازسازی ایران جلب نماید و مردم باور دارند که این دولت، دولتی قوی و کارآمد است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی باز هم مطابق روند گذشته که روز تعطیلی را برای خود نمی‌داند، به استان آذربایجان شرقی سفر کرد. سفری که با توجه به فعالیت‌های دولت در طی دوسال اخیر به ویژه برای مردم این استان، بروز و ظهور بیشتری داشته است. همین موضوع باعث شده است که وقتی آیت الله رئیسی در این سفر بین مردم رفته بود، ازدحام شدید جمعیت سرعت کاروان ریاست جمهوری را به شدت بکاهد. از طرفی تصاویر این استقبال به شدت مورد استقبال مردم و رسانه‌ها قرار گرفت و آن را بازنشر کردند.

یکی از مهم‌ترین دلایل این استقبال عظیم و گسترده مردمی از آیت الله سید ابراهیم رئیسی، فعالیت‌های دولت به نفع مردم منطقه بوده است. فعالیت‌هایی که از احیای دریاچه ارومیه تا استقلال مس آذربایجان، احیای ماشین سازی تبریز، افتتاح مسیر جدید راه آهن تبریز که موجب کاهش مسافت‌ها شده است، احیای ماشین سازی تبریز و 220 کارخانه دیگر در استان آذربایجان شرقی و ... شروع می‌شود و در دو سال باقی‌مانده نیز اتفاقات دیگری را نیز برای مردم به دنبال خواهد داشت.

مسؤولیت سنگین دولت سیزدهم برای حل مشکلات و خواسته‌های مردم

حتی عطاء الله مهاجرانی یکی از چهره‌های اصلاحات درباره این تصویر سکوت نکرد و نوشت: «توصیه به دوستان اصلاح طلب! پیشرفت‌ها و گام‌های بلند و مثبت را اگر تشویق و تأیید نمی‌کنید که البته انصاف حکم می‌کند، چنین کنید و کنیم، از طعنه و تعریض یا تعرض خودداری کنید. مردم ما بیش از همیشه به امید و انصاف و تعادل و آرامش و تحکیم همبستگی ملی نیاز دارند. آب را گل نکنیم.» به عبارت ساده‌تر مهاجرانی چنین استقبالی را فراتر از این می‌داند که جریان اصلاحات بخواهد با بی‌انصافی‌ها و استفاده از شگردهای عملیات روانی، چنین دستاورد بزرگی در جمهوری اسلامی ایران را خراب کنند.

البته این استقبال مردم یک پیامد مهم دیگر نیز دارد، اینکه برخلاف آن چیزی که برخی گزارش‌ها و آمارهای جهت دهی شده مطرح می‌کنند، در حقیقت دولت آیت الله رئیسی در میان مردم و در کف میدان واقعیت‌ها را پذیرفته‌اند و این گونه نیست که گول عملیات‌های روانی طیف‌های مختلف سیاسی در داخل کشور را بخورند. مردم خدمتگزار و خادم خود را به خوبی می‌شناسند. وگرنه الآن چرا حسن روحانی و سایر اصلاح طلب‌ها جرئت ندارند که اینگونه در میان مردم حاضر شوند؟

کاری که دولت آقای روحانی با شیوه سیاستمندی و سیاستمداری در ایران کرد، این بود که دسترسی مردم به مسؤولین را بسیار محدود ساخته بود. البته حق هم داشت، بابت خرابکاری‌ها و ترک فعل‌هایی که دولت روحانی انجام داده بود، موج عظیمی از نارضایتی و عصبانیت را می‌شد در مردم پیدا کرد. نارضایتی و عصبانیتی که مردم در دولت جدید انتظار دارند که حداقل بخشی از این ناراحتی عظیم برطرف شود و نیز عوامل و مسببان آن توسط دستگاه قضایی به سزای ترک فعل‌هایشان برسند.

از این رو اولاً مهم‌ترین تحلیلی که می‌توان از این استقبال مردمی ارائه داد این است که دولت سیزدهم توانسته است برخلاف دولت‌های قبلی، به‌خوبی اعتماد مردم را برای بازسازی ایران جلب نماید و مردم هنوز باور دارند که دولت سیزدهم، دولتی قوی و کارآمد است. ثانیاً مسؤولان دولتی بایستی مسؤولیت و تکلیف خود را دوچندان فرض کنند که درصورت ناتوانی و ناکارآمدی، همه آسیب‌ها و ضعف‌ها متوجه اصل نظام خواهد شد. ثالثاً مسؤولان قضایی و کسانی که درباره محاکمه ترک فعل‌ها و آسیب‌های وارد شده به تمام مردم ایران هستند، وظیفه دارند که این داغ دل مردم را با محاکمه و مجازات خاطیان و مسببان ضعف‌های امروز کشور، جبران و التیام بخشند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات