۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۸
کد خبر: ۷۳۶۲۵۱

گزارشی از نشست رؤسای انجمن های علمی حوزه با مسئولان دانشکده دین و رسانه

گزارشی از نشست رؤسای انجمن های علمی حوزه با مسئولان دانشکده دین و رسانه
سومین نشست انجمن های علمی حوزه های علمیه در دانشکده دین و رسانه هدف تعامل این انجمن ها با مراکز فعال در فضای قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، رؤسای انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه با حضور در دانشکده دین و رسانه به هم اندیشی پرداختند.

در این نشست حجت الاسلام عبدالرسول هاجری دبیر انجمن‌های علمی حوزه به ضرورت آشنایی این انجمن‌ها با مراکز فعال در حوزه علمیه پرداخت و گفت: دانشکده دین و رسانه یک مرکز علمی است که می‌تواند با انجمن‌های علمی همکاری و کمک‌های شایانی را به این نهاد‌های ارزشمند داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به ارتباط برقرار شده با دانشکده دین و رسانه از انجمن‌های علمی حوزه خواست از این ظرفیت استفاده کرده و برای تولیدات رسانه‌ای، برنامه سازی و ادبیات نمایشی در خصوص موضوعات تخصصی حوزه دین با این دانشکده همکاری کنند.

کمال اکبری رئیس دانشکده دین و رسانه در خصوص برگزاری این نشست هدف از آن را بررسی و تبیین زمینه‌های فعالیت دانشکده دین و رسانه با انجمن‌های علمی معرفی کرد و گفت: دانشکده می‌تواند از نظرات علمی انجمن‌ها در راستای ارتقای خود و سازمان صداوسیما بهره بگیرد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر نیز علوم و فنون رسانه‌ای از طرف دانشکده دین و رسانه در حد توان در اختیار انجمن‌های علمی حوزه قرار خواهد گرفت که در این جلسه این مهم به بحث گذاشته شد.

اکبری خاطرنشان کرد: بررسی زمینه‌های همکاری مشترک از قبیل برگزاری دوره‌ها و همایش‌های مشترک و پژوهش‌های علمی مورد نیاز کشور در این نشست صورت گرفت.

وی نقش های مثبت و منفی رسانه ها را بی شمار توصیف کرد و اظهار داشت: حوزویان می توانند از رسانه ها بهره برداری جدی کنند و پیام دین را از این طریق به مردم رسانه زیرا کنش مردم به طور مستقیم از طریق رسانه های اتفاق می افتد.

رئیس دانشکده دین و رسانه آمادگی این دانشکده را برای ارتقای آموزش‌های رسانه ای، سواد رسانه ای، ارتقای زبان رسانه‌ای اعلام کرد و گفت: حاضر هستیم با انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه و نهاد‌های حوزوی همکاری کنیم و در حد توان داشته‌های خود را به این نهاد‌های عرضه کنیم.

در این نشست کلیپ‌هایی در خصوص دانشکده دین و رسانه و تولیدات رسانه‌ای فارغ التحصیلان این دانشکده به نمایش گذاشته شد.

ارسال نظرات