۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۳۶۸۷۳
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان:

جشنواره «هل اتی» از برنامه‌های فرهنگی فاخر کاشان است

جشنواره «هل اتی» از برنامه‌های فرهنگی فاخر کاشان است
اصفهان – ضابطی از جشنواره ملی خوشنویسی هل اتی یکی از برنامه‌های فرهنگی فاخر و برند کاشان نام برد و گفت: در هنر خوشنویسی «هل اتی» با نام کاشان در سراسر ایران عجین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سعید ضابطی صبح امروز در آئین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره دوسالانه ملی خوشنویسی هل اتی، گفت: جشنواره دوسالانه ملی خوشنویسی هل اتی یکی از برنامه‌های فرهنگی فاخر و برند کاشان است.

وی افزود: هرچند شهرستان کاشان با خانه‌های تاریخی و سیلک معرفی می‌شود، اما در حوزه هنر و هنرمندان سرآمد است و در همه رشته‌های نمایش، فیلم سازی، نقاشی، هنر‌های تجسمی و هنرمندان بنام و مشهوری را معرفی کرده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان اظهار داشت: در هنر خوشنویسی «هل اتی» با نام کاشان در سراسر ایران عجین شده است.

ضابطی با تقدیر و تجلیل از استاد خوش حساب، گفت: ایشان با تلاش بی وقفه خود انجمن خوشنویسان کاشان را احیا کرده است و توانسته است چراغ انجمن را تا به امروز روشن نگهدارد.

وی به لزوم ادامه این جشنواره درسال‌های آینده و متمادی تأکید کرد و اظهار داشت: جشنواره دوسالانه ملی خوشنویسی هل اتی با موضوعات شهدا به عنوان موضوع روز جامعه فرصتی مناسب برای هنرمندان خوش نویس است تا بتوانند از این فرصت از وصایای شهدا و زندگینامه شهدا نهایت بهره برداری را داشته و بتوانند هنرخوشنویسی را زنده و پویا و زنده نگه دارند.

ضابطی ابراز امیدواری کرد خروجی و دستاورد جشنواره خوشنویسی هل اتی در باغ موزه دفاع مقدس شهرستان کاشان بروز و ظهور داشته باشد.

وی از هنر خوش نویسی به عنوان ابزاری برای زنده نگهداشتن سایرهنر‌ها نام برد و افزود: هر کجا که خط و کلامی از خوش نویسی باشد، آنجا هم شعر و شاعر و نقاشی و سایر هنر‌ها زنده و پویا خواهند بود، چرا که خوش نویسی در روح و کالبد سایر هنر‌ها تنیده شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان با تقدیر از سازمان اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، گفت: سازمان الحق و الانصاف در حوزه فرهنگی برنامه‌های قابل قبولی را در شهرستان کاشان برگزار کرده است.

لازم به ذکر است، پنجمین جشنواره دوسالانه خوشنویسی هل اتی به همت و ابتکار سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان و با مشارکت و همکاری انجمن خوشنویسی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات